گفت و گوویژه

جزئیاتی از حمله به وکیل دادگستری در تهران ؛ از قطع انگشت تا چاقو زدن به گردن

وکلاپرس- نایب رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز درمورد جزییات حادثه حمله به یک وکیل دادگستری گفت: گردنش به اندازه ۲۰سانتی متر دچار پارگی شد و بخیه خورد.

به گزارش وکلاپرس، ۵ دی ماه امسال نایب رییس کانون وکلای مرکز در یک استوری اینستاگرام از وقوع حادثه حمله به یک وکیل دادگستری خبر داد. او در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزییات این حادثه گفت: تحلیل همکارمان از عاملین این واقعه این است که متهم مربوط به طرف یکی از پرونده های وی بوده است.

بیشتر بخوانید:

قطع انگشت و پارگی گردن

محمد شاه محمدی ادامه داد: وضعیت همکارمان در بدو حادثه بسیار وخیم بود و مرتکبان حادثه او را به قصد کشتن زده بودند. گردنش به اندازه ۲۰سانتی متر دچار پارگی شد و بخیه خورد. عمل جراحی وی حدود ۴ساعت و نیم زمان برد. علاوه بر این انگشت وی نیز قطع شده بود و پیوند خورد. بدن این همکارمان نیز در اثر ورود ضربات متعدد چاقو با جراحات سنگین مواجه شد.

استوری نایب رئیس کانون وکلای مرکز درباره وکیل مورد سوء قصد قرار گرفته
استوری نایب رئیس کانون وکلای مرکز درباره وکیل مورد سوء قصد قرار گرفته

این وکیل دادگستری در پاسخ به آخرین وضعیت جسمی وکیل در معرض خطر گفت: از بیمارستان مرخص شده و دوران نقاهت را در منزل به سر می برد اما در راه رفتن با مشکل مواجه است.

لازم به ذکر است دکتر شاه محمدی از معرفی وکیل مجروح شده امتناع کرد و نام وی را اعلام نکرد.

بیشتر بخوانید:

هرچند آمار دفعات حمله به وکلای دادگستری در سال جاری به نسبت سال های گذشته با افزایش چشمگیر و قابل توجهی روبرو شده است، اما مشخص نیست کانون های وکلای دادگستری و اسکودا چه برنامه‌ای برای پیشگیری از وقوع چنین خطراتی دارند.

برای اطلاع از وکلای دادگستری که در سال جاری بازداشت یا مورد سوء قصد قرار گرفته و بعضا کشته شده‌اند، در لینک زیر بیشتر بخوانید:

وکلای در معرض خطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا