گفت و گو

نگاهی به وضعیت پیگیری کانون وکلای مرکز راجع‌به بازداشت وکیل امیرحسین کوه کن در کرج

وکلاپرس- رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز درخصوص بازداشت وکیل امیرحسین کوه کن گفت: هنوز جزئیات بازداشت این وکیل به اطلاع مدیران نهاد وکالت نرسیده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل امیرحسین کوه کن، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، ۶ شهریورماه در کرج بازداشت شده است. براساس پیگری های خبرنگار وکلاپرس، جزئیات این بازداشت هنوز به اطلاع کانون وکلای مرکز نرسیده و پیگیری کمیسیون حمایت آغاز نشده است.

درخواستی از سوی خانواده وکیل امیرحسین کوه کن جهت پیگیری مطرح نشده

وکیل محمد شیوایی (از مسئولین پیگیری وضعیت وکلای در معرض خطر کانون مرکز) در پاسخ به پرسش خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت پیگیری های کانون وکلای مرکز گفت: زمانیکه همکاری بازداشت شود و به اطلاع کانون وکلا برسد، حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد. درمورد وکیل امیرحسین کوه کن هنوز درخواستی از سوی خانواده یا دوستانش مطرح نشده و مراجعه ای صورت نگرفته است.

او ادامه داد: کانون وکلا حتما باید جزئیات پرونده و اتهامات همکاران را بداند تا بتواند به قضیه ورود پیدا کند. صرف انتشار یک خبر در فضای مجازی به کانون مجوز پیگیری نمی دهد چرا که نمی دانیم بازداشت در راستای وظایف وکالتی بوده است یا خیر.

بیشتر بخوانید:

براساس فیلمی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، وکیل امیرحسین کوه کن قبل از ورود به وزارت اطلاعات کرج توضیح می‌دهد: «با توجه به اینکه احضار من غیرقانونی بوده، در صورت بازداشت، این بازداشت نیز غیرقانونی خواهد بود.»

به نظر می رسد رویه مدیران نهاد وکالت در پیگیری پرونده وکلای بازداشتی نیازمند بازنگری باشد؛ هرچند وجود درخواست از سوی وکیل بازداشت شده یا خانواده وی امکان پیگیری بهتر را برای کانون وکلا مهیا میکند اما عدم ارائه چنین درخواستی نیز موجبی برای سکوت نهاد وکالت و عدم پیگیری وضعیت وکیل در معرض خطر نیست.

‫۷ دیدگاه ها

  1. با سلام ،چه بسیار کسانی که بحق یا نا حق (سهوا یا عمدا اتهامی بر آنان وارد شد که تعدادی بحق و شماری نیز برعکس دیگران.فقط خداوند است که از جزئیات کارشان بحق داناست. البته همینکه از کلام اتهام استفاده کردم یعنی برای تمام شان فعلا جرمی که مرتکب شده باشند به اثبات نرسیده و مجرم نیستند انشاالله… فقط اتهامی بر آنان وارد شده.
    یا علی (ع)

  2. این چه توجیه و دلیلی‌ واسه پیگیری نکردن وضعیت وکیلان هستش. خانواده درخواست ندادن؟اصلا خانواده تا ابد نمیخوان درخواست بدن،شماها باید سکوت کنین؟😏🤔.اون کانون خودش مگه خونواده کاری اعضای خودش نیست؟

  3. چه کسی پیگیر بازداشت و زندانی شدن من می شود؟ در حال خروج از مجتمع قضایی بعد از جلسه دادگاه پرونده شخصی ام،در داخل مجتمع، به دلیل شکایت بحق از سرپرست متخلف قبلی مجتمع اجرای احکام سلیمانی که هر وکیل یا ارباب رجوعی هم دیدم اظهار نارضایتی از عملکرد او داشت و قبلا این خانم سرپرست، یک کارمند ساده دادگستری بوده که مدرک دکترا گرفته و تبدیل وضعیت شده است، و تهدید مقامی که مثلا باید بر او نظارت نماید مبنی بر اینکه دیگر شکایت نکنم و جالب اینکه گفته بودم چَشم و دیگر شکایتی نکرده بودم، به لحاظ انتقامجویی، با خشونت دستگیر شدم، هشت نفر اعم از انتظامات درب مجتمع و مامور کلانتری ریختند سر من، بدن مرا کبود و زخمی کردند که بهداری زندان هم نوشته است، و مامور نامحرم کلانتری مدام به من دست می زد وقتی سوار ماشین نیروی انتظامی شدم معترض شدم که شما نامحرمی چرا به من دست می زنی؟؟ دهانش را نزدیک گوش من کرد و گفت «فکر می کنی،من مَحرم ات هستم خراب، می برمت کلانتری حالی ات می کنم» و باتوم اش را به من نشان داد که ناچار سکوت کردم و رایی که دست من بود، پاره کردند و صفحه آخرش را کندند،… یک ماه در حالیکه نیاز به عمل جراحی داشتم زندانی بودم،….بخاطر شرایط بسیار بد زندان نسوان اصفهان،دچار سردرد، اگزمای پوستی و زانو درد شدید شده ام، که هنوز ادامه دارد،در زندان یک مجرم که ماشین پلیس دزدیده بود و جرایم اعتیاد و مواد مخدر هم داشت، به من وکیل، دستور می داد باید بروم کارگاه کار کنم، که با درخواستم به رییس محترم زندان که خانم خوبی بود، بجای کارگاه، رابط فرهنگی شدم،… ولی پله های زندان که روزانه ۱۰ بار بالا و پایین می رفتم، آب حمام که اصلا داغ نمی شد، و غذاهای نامطلوب آن و بخصوص نبود حتی نمک برای غذا که به لحاظ فشار پایینم برایم بسیار لازم بود و یک ماه می رفتم فروشگاه زندان و حتی نمک نداشت، و شرایط بد دیگر که فقط زندانیان زندان نسوان می دانند چخبر است،و آنطور که می گفتند، زندانهای شهرهای دیگر، شرایط بهتری دارند،… چنان دچار ناراحتی های روحی و جسمی گشتم که ناگفتنی است، آن هم به جرم انجام وظیفه وکالتی ام، که بایستی قاطعانه در برابر هر متخلف از قانون و پایمال کننده عدالت بایستم،… تاسف بار و بسیار زننده است این اتفاقات… گرچه قاطعانه ایستاده ام و از طریق حفاظت اطلاعات قوه قضاییه پیگیر تمام این اتفاقات خواهم بود

  4. تهران هرجا که رفته ام از مراجع قضایی اش، بسیار با شخصیت و محترمانه برخورد می کنند، حتی پذیرایی می کنند، سریع و فوری به درخواستها توجه و کاملا گوش می کنند، به من گفتند «هیچ مقامی حق ندارد شما را تهدید کند، قضات تخلف نکنند تا شکایت نکنی» و گفتند نه حق توهین دارند نه تهدید، و از من گزارش کتبی خواسته اند که مجدّانه پیگیر خواهم شد… آری اینها نتیجه اینست که حرمت امامزاده را متولی نگه نداشته است… وگرنه دادگستری اصفهان، اگر کانون وکلای اصفهان سالیان قبل، حرمت وکلایش را داشت، چنین جسارتی به من نمی کرد….

  5. سایت خوب وکلاپرس این کامنت را هم لطفا تایید فرما، شکایت من از سرپرست مجتمع قضایی با دستور خود ریاست کل محترم دادگستری اصفهان به دادسرای انتظامی قضات ارجاع شد، حالا چرا یک مقام پایین تر از ایشان، حتی به دستور مقام بالاتر احترام نگذاشته و مرا تهدید می کند؟…باید پاسخگو باشد.. پیگیر نه تنها این جریان، بلکه پیگیر همانهایی که سالیان قبل در کانون وکلا هم برایم پرونده سازی و شانتاژ کردند و غلط بودن رای انتظامی شان معلوم شد، با مدارک بسیار قوی خواهم شد، این قائله را برای همیشه ختم خواهم نمود…. این هم از متولی امامزاده… به زودی باید پاسخ دهند چرا وکیل متخلف را رها کرده، برای من پرونده ساختند؟ تک تک آنها که در آن زمان، حرف مفت زدند، دروغ گفتند، دروغ نوشتند، آیین دادرسی را لگد مال کردند و حقیقت را دیدند اما پی باطل رفتند… آری از من نخواهید که اکنون وقتی آثار اعمال خودتان را می بینید، مدافعتان باشم… هرگز… و به من ربطی ندارد… باید خیلی جلوتر فکر چنین روزی می بودید و متاسفم که وکلای خوب هم پاسوز اعمال یک عده خاص می شوند..

  6. عزیزان روسای کانون تا پول نباشه تو کاری مجوز ورود ندارند . خجالت نمیکشن حمایت وکلا رو هم میخوان

    1. دقیقا استقلال را برای پول می خواهند نه حمایت از حق مردم یا حتی وکلایشان و فکر نمی کردند به چنین روز مصیبتی دچار شوند ولی نتیجه ظلم همین است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا