اخبار صنفی

توضیح محسن برهانی درباره پیگیری حفاظت اطلاعات سپاه، قوه قضائیه و نیروی انتظامی نسبت به پرونده وی

وکلاپرس- دکتر محسن برهانی وکیل دادگستری و استاد حقوق دانشگاه تهران در حساب رسمی اش در تردز از ادامه یافتن فشارها علیه خودش خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، بعد از اعتراضات سال گذشته محسن برهانی  وکیل دادگستری کانون وکلای مرکز و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در حساب رسمی اش در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی به تحلیل حقوقی حوادث اخیر جامعه ایران پرداخت.

از جمله نقدهای این وکیل دادگستری که واکنش‌های فراوانی در شبکه های مجازی روبرو شد، نقد اعدام محسن شکاری بود.

بیشتر بخوانید:

با وجود اینکه در همان زمان(آذر ماه ۱۴۰۱) محسن برهانی مدعی تلاش دست های پشت پرده برای اخراجش از دانشگاه تهران شده بود، روز گذشته این وکیل دادگستری در شبکه اجتماعی تردز درباره پرونده خود مطلبی منتشر کرد.

اگر چه هنوز جرئیات بیشتری در این خصوص اطلاع رسانی نشده است اما دکتر برهانی در تردز مدعی شد:

این همه نهاد امنیتی و گزارش روی گزارش به همراه شنود برای اینکه پرونده برهانی را سنگین کنید!

آن هم چیزی ندارید جز توییت‌ها و نوشته‌هایی که در محضر همگان است و حاوی نکات حقوقی و فقهی و نقد درون‌ساختاری است:

۱. حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ۲. اطلاعات سپاه ۳. حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی ۴. حسن صادقی مقدم

اگر واجب کفایی هم بود با یک گزارش از ذمّه بقیه ساقط می‌شد اما ظاهراً واجب عینی است برای این جماعت.

چند نفر به یک نفر؟

وی همچنین در پستی دیگر دیدگاهش نسبت وظیفه حقوقی حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه این گونه بیان کرد:

حیطه صلاحیت حفاظت اطلاعات قوه قضاییه کجاست؟ براساس کدامین صلاحیت این نهاد اقدام به پرونده‌سازی علیه اساتید دانشگاه می‌نماید؟

این اداره قرار است بر رفتار قضات و کارکنان دستگاه قضا نظارت کند اما گویا از مرحله خودکفایی فراتر رفته و به صادرات رو آورده‌اند!

این جمله حضرت علی (ع) را تکرار کنند: «خداوند رحمت کند کسی را که اندازه‌اش را تشخیص دهد و از حدّش تجاوز ننماید».

‫۲۱ دیدگاه ها

  1. جناب آقای دکتر برهانی خوب است بدانید که همانطور که در محضر خدا هستید و ان ربک لبالمرصاد را اعتقاد دارید هماره فرشتگانی از نسل خود انسانها بر رفتار و گفتار و اظهارنظرهای شما و ما و همه نظارت دارند در همین دنیا هم باید پاسخگو بود حالا پاسخ الهی بماند به وقتش . نیاز به مظلوم نمایی چند نفر به یک نفر نیست.
    اگر درست حرف زده اید که از استنطاق نباید هراسید و طبل چند نفر به یک نفر را کوبید اگر هم خدای نکرده بیراهه رفته و بیراهه اندیشیده اید به تعداد انسانها باید پاسخگو باشید

  2. خب دیگه ما وکلا استقلال داریم روسا عزیز عوض استقلال دروغین به دنبال اینا باشین وقتی وکیل نمیتونه جلسه ازاد باشه وقتی نمیتونه با قاضی معاشرت کنه و بگه نه اشتباه میکنید تهش همیناسا استقلال معلوم نیست از چه دیدی بقیه استفاده میکنن یه نگاه به کشورا غربی بخصوص امریکا کنید چقدر وکلا ازادن لطفا معنی حرفامو بدبرداشت نکنید ماها استقلال نداریم نه کلام نه پوشش نه هیچی چون قاضی خوشش نیاد میفرسته انضباطی اره دیدم که میگم

  3. جناب وکیل برهانی، مشکلات امروز صنف وکالت مرهون اظهارنظرهای بی مورد حضرتعالی که احتمالا برای شهرت و کسب پرونده های آنچنانی باشد و همچنین سایر وکلای پیشکسوت که آردشان را الک کرده و غربالشان را آویخته اند می باشد.
    تاوان سیاسی بازی های امثال شما رو باید وکلای جوان بدهند.

    1. دقیقا درست می‌فرمایید. برخی آقایان مخصوصاً در کانون وکلا. به جای تمرکز بر امور صنفی وکلا تریبون سیاسی باز کرده اند و در هر موردی اظهارنظرهای ناشیانه ای می کنند. که شر آن دامن‌گیر جامعه وکالت را گرفته است.
      کسی که به قانون . فرهنگ و دین کشورش احترام بگذارد نیازی ندارد تا در دادگاه و جلوی قاضی عقب عقب برود

  4. چرا این سازمان‌ها و ارگان ها و فراجا احترام خودشون رو نگه نمیدارن ؟ 😡سایت محترم وکلا پرس لطفا هرجا تجمعی برگزار شد برای آقای برهانی به ایمیل من خبر بدید تا حضور داشته باشم .

  5. اگر امثال اون آقایی که سر جلسه نماز خوند و اون آقایی که مدیر عامل ذوب آهن شد دغدغه پیشرفت دارند . اما امثال آقای برهانی دغدغه دین مردم رو دارند . بفهمید لطفا .

    1. بطور قاطع عرض کنم که شکی نیست اظهار نظرهای بی مورد برخی اساتید دانشگاه که مدعی دانایی هستند و … هنوز باور ندارند نظریه اشخاص غیر مسئول صرفا یه نظریه است و در برابر قانون فاقد ارزش حقوقی است، فقط با انگیزه جذب به اصطلاح فالور و در نهایت مادیات هست که به شهرت و جذب پرونده های حاشیه دار بپردازند. …..

      1. دانش آموخته حقوق نمیدونم کدوم دانشگاه، اگه نظریات و به اصطلاح تخصصی اون یعنی دکترین نبود مسئولان دولتی از لحاظ حقوقی الان نمیتونستنند نفت رو به صورت کالی به کالی (= مبیع، مؤجل و ثمن‌ هم هم به صورت مدت‌دار) بفروشند! حالا حالا مونده برادر من، بیشتر مطالعه کن مخصوصا برو مواد محدود راجع به مسئولیت مدنی کد سیویل فرانسه (= قانون مدنی فرانسه) رو البته اگه زبان فرانسه بلد باشی بخون تا بدونی که تمام اصلاحات قانون مدنی فرانسه مصوب ۲۰۱۶ و ٢۰۱۸ محصول همین نظریات و دکترین بوده!
        موفق و پیروز باشید آقا یا خانم دانش‌آموخته حقووووق….

        1. مشکل ما با شما جماعت حقوقدانان همیشه مخالف اینه از بیخ و بن غربگرا هستین، اولا شما نمیدونم متون فقه و اصول فقه را پیش کدام اساتید گذراند، قطع یقین و بلا شک با اساتیدی گذراندی که بجای متون فقهی دنبال یادگیری زبان فرانسه بودن، اینکه شماها با فقه شیعه نیز مشکل دارید بر کسی پوشانیده نیست، اولا مفتخرم زبان اول من فارسی هست و آنرا پاس میدارم و بدان آسان ترین زبان دنیا همان فرانسه هست که امثال شما مثل بستن کروات به دنبالشین، شما هنوز قوه تحلیل بدیهیات قواعد فقهی را ندارید بعد در خصوص قوانین نظریه پردازی میکنین، نظریه دکترین یکی از چند راه استنباط و تحلیل قواعد است نه تنها راه، ضمن اینکه نظریه دکترینی که بدیهیات فقه شیعه را حداقل بدون تقلب و نزد یکی اساتید معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی گذرانده باشند نه مخالفین کینه توز نمکدان شکن، از صدر اسلام تاکنون نظریات اصولیان همیشه مختلف بوده و همیشه نظریات همه دسته های اصولیان مورد توجه نبوده بلکه نظریات آن دسته که با فقه اسلامی نزدیک بوده مورد توجه قرار گرفته، شما وقتی نمیدونی فرق اصالهالحقیقه با اصاله عدم التقدیر را سر از اصاله العموم یا اصاله الاطلاق در میاری به اشتباه وقتی فرق بین مجمل و مبین را ندانی همین می‌شود که دنبال زبان فرانسه ای، الحمدلله در دانشگاهی تحصیل نکردم و نمیکنم که طرز فکر امثال شما مدرس آن بوده باشند.

          1. آقا یا خانم دانش‌آموخته حقوق نمیدونم کدوم دانشگاه، اولاً افتخار می‌کنم که ایرانی مسلمان شیعه اثنی عشری هستم ثانیاً، هیچ عرقی به امریکا، انگلیس و فرانسه ندارم و به حدیث نبوی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم عمل می‌کنم که می‌فرماید:
            رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : أعلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إلى عِلمِهِ . الأمالی للصدوق : ۷۳/۴۱ .
            پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : داناترین مردم کسى است که دانش مردم را با دانش خود جمع کند.
            یا امام علی علیه السلام که می‌فرماید: الحِکمَهُ ضَالّهُ المؤمنِ ، فاطْلُبوها ولَو عندَ المُشرِکِ تکونوا أحَقَّ بها وأهلَها. حکمت، گمشده مؤمن است؛ پس آن را بجویید گر چه نزد مشرک باشد [زیرا که] شما بدان سزاوارتر و شایسته ترید. ثالثاً، یاد گرفتم بر اساس آموزه‌های فقه امامیه به کسی الکی انگ و برچسب غربگدا و نامسلمان و غیره نزنم!
            حالا یه سؤال ساده از شما که خودتو فقیه و مجتهد فقه امامیه میدونی دارم: ساختار دیوان عالی کشور رو چه نظامی برای اولین بار به وجود آورد؟

      2. جالبه لیسانس یا نهایتا کارشناسی ارشد حقوق داره میگه (به صورت قاطع) دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر خالقی داره اظهارنظر الکی برا جذب فالوور میکنه! ….کسی که داری در موردش حرف میزنی با کتابش البته اگه جزوه نخونده باشی، آیین دادرسی کیفری یاد گرفتی!

    2. قطعا شما جزو وکلا و جامعه حقوقی کشور نیستید….
      اگر کسی بحث و نقد حقوقی دارد جایش در توئیتر. واتساپ و .‌‌.. نیست چون مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است ، مخصوصا اگر آن شخص ادعای فقاهت و استادی داشته باشد و دارای کرسی باشد دلیلی بر اظهار نظر غیر کارشناسی در فضای مجازی که اکثر مخاطبینش نا آشنا به مباحث تخصصی حقوقی می باشند ندارد مگر اینکه بخواهد از این آب گل آلود مجازی برای خود ماهی بگیرد و کسب شهرت کند. * من له الغنم فعلیه الغرم*

      1. ببخشید حتی استنادت به این حدیث خنده داره فضای مجازی برای آگاهی بخشی به عوام هستش وگرنه خواص که به حقوق شون آگاهند.

    3. خوبه نمردیم معنای دین داری و فهمیدم
      دغدغه دین نداره .دغدغه مطرح شدن داره
      اینجوری بهتر شد

  6. همین که شما خود را جزو جامعه حقوقی میدانید کافیست، قطعا من جزو آن جامعه حقوقی شما نیستم که رتبه قابل توجهی در نارضایتی اجتماعی فارغ التحصیلان خود را رقم زده و هر هفته جلوی مجلس شاهد تحصن هایی از این نارضایتی های مردمی هستیم، رقم قابل توجه ناراضی مردمی را دارید، دغدغه مجلس و طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلا را هم گویا تشویش اذهان عمومی به شما آموخته اند، این عبارت سلمبه سلمبه تشویش اذهان عمومی را بهتر است برای موکلین بی خبر از حقوق خود و یا عوام غیر مطلع بکار ببرید، آخرین باری که همکار شکل از این گونه عبارات نابجا استفاده کرد چند ساعتی بدنبال کسب رضایت و آزادی خود بود.

    1. چقدر برخی ازین دانش آموخته های حقوق خودشون رو علامه دهر فرض کردن. بیا یه معادله ۲x بهت بدم ببینم میتونی حل کنی ؟ همه مردم شعور و آگاهی نسبی نسبت به مسائل دارند ‌.پس دم از عوام غیر مطلع نزن .آنچه ریاضی به ما یاد داد سراسر درس زندگی بود . میدونی اعداد کوچک بین صفر و یک هر چه به توان بزرگتری برسن کوچکتر میشن ؟ انسان های کوچک هم به همین صورت هستند. آنقدر منم منم نکن .

  7. اتفاقا واتساپ و توئیتر و فضای مجازی را خوب اشاره کردید، بهتر نیست این را به اساتیدی بگویید که سنگشان را به سینه می‌زنید و مدام برای جلب توجه توئیت می‌کنند در فضای مجازی و به تحلیل غلط قوانین وآرای قضائی کشور می‌پردازند که مصداق که چه عرض کنم بلکه خود تشویش اذهان عمومی است

  8. در سوال شما نگاه جنسیتی مهم تر است یا نام دانشگاه؟ کدام را پاسخ بدهم؟ چون صراحتا نام دانشگاه را پرسیدید باید از شما تشکر فراوان کنم که این سوأل را پرسیدید که بنده بتوانم اینگونه پاسخ شما را بدهم، مسعود رجوی فارغ التحصیل رشته حقوق سیاسی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود و مریم رجوی نیز فارغ‌التحصیل مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است. فکر کنم پاسخ را دریافتید که نام دانشگاه نه تنها اهمیتی در سطح علمی و آینده علمی دانشجو ندارد بلکه یه صفت نسبی است که ممکن است دانشجویانی در دانشگاه های معتبر تر نه تنها عاقبت بخیر نشوند بلکه تا عمیق ترین حد ممکن در تباهی و جهالت فرو روند که نمونه های بارز آنرا بیان کردم که صدها نمونه دیگر را نیز می‌توان نان برد در مقابل هم شهید مظلوم بهشتی هم پس از قم دوره ای را در در دانشکده الهیات تهران تحصیل نمود، پس دنبال آدرس غلط و حاشیه نباشید.

    1. من نه مسعود رجوی هستم، نه مریم رجوی، جنابعالی زدی جاده خاکی! برای این‌که از دادن پاسخ طفره بری و فرار کنی! سؤال من به زبان پارسی از شما که مجتهد و فقیه و استاد مسلم فقه و اصول هستید این بود چه نظام حقوقی برای اولین بار ساختار دیوان عالی کشور رو ایجاد کرد؟ منتظر پاسخ شما هستم. فقط لطفاً به جاده خاکی نزنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا