دیدگاه

تعدادی از نظرات مردمی درباره طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب کار در پارلمان مجازی ایران

وکلاپرس- نظرات مردمی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب کار در سایت پارلمان مجازی ایران قابل مشاهده است.

به گزارش وکلاپرس در راستای راه اندازی سایت “پارلمان مجازی ایران” مردم نیز پس از ثبت نام در پارلمان مجازی ایران میتوانند نظرات شخصی خود را به طرح های مطرح شده در مجلس اعلام نمایند.

تعدادی از نظرات مردمی در پارلمان مجازی ایران

تعدادی از نظرات مخالفان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

با سلام و عرض ادب.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، متاسفانه دو نهاد حقوقی و حاکمیتی دفاتر اسناد رسمی و وکالت دادگستری را ابزار ایجاد شغل و کار آفرینی قرار داده اند.
این در حالی که هرگز آسیب های چنین اقدامی مطالعه و تحلیل کارشناسی نشده است.
با عرض سلام و احترام
این طرح غیر کارشناسی مخالف قانون اساسی و قوانین وکالت میباشد و تالی فاسد دارد و اجازه ورود برخی افراد نا صالح به دستگاه قضایی که در راستای عدالت گام بر می دارد را موجب میشود و در در تصویب چنین طرح هایی مجلس و خصوصا کمیسیون تخصصی جهش تولید میبایستی نهایت دقت و وسواس را نیاز دارد و…
ناصر صالحی. وکیل دادگستری

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب دکتر قالیباف

سلام و تحیات

شروع دوره ریاست حضرتعالی بر مجلس شورای اسلامی مصادف با رکود اقتصادی و گرانی و نابسامانی معیشتی بود.

با ظرافت و بسیار خردمندانه هدف مجلس را بهبود اقتصاد معیشتی و حل مشکلات رفاهی و برون رفت از این بحران عنوان نمودید که نور امیدی در جامعه روشن شد.
گویا ساکنین خانه ملت از شور و شوق فراوان در جهت بهبود اقتصادی تصور میکنند که الزاما تمامی قواعد و قوانین و تعاریف مشاغل و کسب و کار را برهم بزنند و تفسیری صرفا انتفاعی و بر محور سود آوری و درآمد و سرمایه داری در جامعه القاء نمایند.

بسیاری از مشاغل نمیتواند در قفس منفعت زندانی شود چون نیاز جامعه انسانی در طول تاریخ برای دفاع از تمامیت انسانها همواره به تکثیر ان خوشبین بوده و تنها آزادی از قید و بند مادیات را رکن اساسی و افتخار آمیز این مشاغل میداند.

بدون شک کسب درآمد با کسب معرفت انسانی و احقاق حقوق آنها در یک مقوله نمی گنجد.

حفظ شان و جایگاه انسان به همراه حق حیات و حق آزادی و اهلیت استیفا و دیگر مبانی فرزانگی را …

بیشتر بخوانید: سامانه دفتر مجازی نمایندگان مجلس شورای اسلامی

تعدادی از نظرات موافقان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

این ماده یکی از موارد عدالت اجتماعی را فراهم و از رانت عده ای خاص خارج خواهد شد ، موکل خود تشخیص میدهد کدام وکیل را انتخاب کند و انحصار و محدودیت فساد زا میباشد.
با سلام
یکی از دلایل موافقت استفاده از جوانان تحصیل کرده به عنوان نماینده حقوقی توسط شخصیت های ذکر شده می یاشد و این اقدام گره از کار خیلی از نهاد باز میشود
بنظر من بایستی به فارغ التحصیلان حقوق پروانه وکالت داده شود چون اون موقعه سواد حقوقی حرف اول میزنه دقیقا وکالت کاسبی هست اگه کاسبی نیست پس چیست

 

یک دیدگاه

  1. سلام خب اگر شما که اینقدر دلسوز جامعه هستید قاضیها رو زیاد کنید که این همه پرونده تل انبار شده چرا از جیب وکلا و کارشناسان به نفع مردم خرج میکنید این ماده مثل این میشه که کسی نه مطالعه ای داره هلو بپر تو گلو مثل رشته های مهندسی که الان بی ارزش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا