اخبار کانون هاویژه

فقط ۴ نفر برای انتخابات هیأت‌مدیره کانون وکلای سیستان و بلوچستان ثبت‌نام کردند

عضو هیأت نظارت بر انتخابات: فرآیند تشکیل کانون وکلای سیستان و بلوچستان پس از تشکیل کانون‌ وکلای سمنان انجام خواهد شد

وکلاپرس- عضو هیأت نظارت بر اولین انتخابات کانون وکلای سیستان و بلوچستان درخصوص آخرین وضعیت تشکیل این کانون گفت: فرآیند برگزاری انتخابات پس از تشکیل کانون وکلای سمنان، در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

وکیل عباسعلی صبوری، عضو هیأت نظارت بر اولین انتخابات کانون وکلای سیستان و بلوچستان درخصوص آخرین وضعیت تشکیل این کانون وکلا به خبرنگار وکلاپرس گفت: زمان نام‌نویسی نامزدهای اولین دوره هیأت‌مدیره کانون وکلای سیستان و بلوچستان، ۱ تا ۷ دی ماه ۱۴۰۰ بود. علی رغم اطلاع رسانی های صورت گرفته، در مجموع ۴ نفر شرکت کننده داشتیم و از همان تعداد نیز برخی مدارکشان ناقص بود، لذا تعداد داوطلبین به حد نصاب نرسید.

بیشتر بخوانید:

صبوری افزود: متاسفانه شاهد استقبال قابل توجهی در فرآیند نام‌نویسی در انتخابات اولین دوره هیأت‌مدیره کانون وکلای سیستان نبودیم. البته وضعیت شیوع کرونا نیز در این عدم مشارکت تاثیرگذار بود.

وی در پاسخ به زمان تقریبی تشکیل این کانون گقت: در نهایت براساس آخرین جلسه ای که با دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه به صورت ویدئو کنفرانس داشتیم، قرار شد که پس از تشکیل هیات مدیره کانون های وکلای هرمزگان و سمنان، تشکیل کانون وکلای دادگستری سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گیرد. بر همین اساس فرآیند برگزاری انتخابات پس از تشکیل کانون وکلای سمنان و در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است در دی ماه سال ۱۳۹۹، هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، با توجه به مکاتبات مکرر معاونت حقوقی قوه قضاییه، وزیر دادگستری و برخی روسای کل دادگستری، تشکیل چهار کانون خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سمنان را در راستای استقلال کانونهای وکلا تصویب کرد.

از ۴ کانون وکلای فوق الذکر، کانون وکلای خراسان شمالی فرآیند انتخابات را به پایان رساند و هیات مدیره نیز تشکیل شده است. اگرچه کانون وکلای هرمزگان اولین انتخابات خود را برگزار کرد، اما به خاطر حواشی پدید آمده هنوز جلسه هیأت مدیره این نهاد تازه تأسیس برگزار نشده و وضعیت آن نامشخص است.

زمان برگزاری انتخابات کانون وکلای دادگستری سمنان نیز براساس گفته عضو هیات نطارت آن، در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ تعیین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا