اخبار کانون هاویژه

در آینده نزدیک کانون وکلای سیستان و بلوچستان تأسیس خواهد شد

جزئیاتی از دیدار مقامات قضایی استان سیستان و بلوچستان با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات و رییس کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- مقامات قضایی استان سیستان و بلوچستان با اعضای هیأت نظارت بر اولین انتخابات کانون وکلای دادگستری این استان و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز دیدار کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، این مراسم با حضور اعضای هیأت نظارت انتخابی از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز و قائم مقام و معاونین دادگستری در محل دفتر ریاست کل دادگستری برگزار شد.

جلیل مالکی: کانون وکلای سیستان و بلوچستان بر اساس انتخابات آزاد تشکیل خواهد شد

دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای مرکز، در این جلسه به تشریح فرآیند تشکیل کانون وکلای مستقل در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: اقدامات اولیه تشکیل کانون انجام شده است و ان شاء الله در آینده نزدیک با فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و برگزاری انتخابات آزاد طبق لایحه استقلال و ایین نامه اجرایی آن، کانون وکلای دادگستری استان سیستان و بلوچستان تاسیس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مصوبه کانون وکلای مرکز درباره اقدام جهت تشکیل کانون های وکلای سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

وی استقرار کانون وکلای مستقل در استان را گامی موثر در جهت تحقق عدالت حقوقی و قضایی و دسترسی مردم به وکیل دادگستری مستقل دانست و از ابراز همراهی دادگستری کل استان در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

رییس دادگستری سیستان و بلوچستان: امیدواریم کانون وکلای قدرتمندی داشته باشیم

در ادامه حجت الاسلام مصطفوی، رییس دادگستری استان سیستان و بلوچستان، ضمن خیر مقدم به رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از تشکیل کانون وکلا در استان استقبال و مطالبی در باب ضرورت استقرار وکلا در استان بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ کانون وکلای دادگستری مستقل و قدرتمندی در استان داشته باشیم که موجب فخر و مباهات مردم استان و کشور گردد.

همچنین اسماعیل اکبری، قائم مقام دادگستری کل استان، ضمن تشریح تاریخچه دادگستری و وکالت در استان، تشکیل کانون وکلای مستقل را نیاز ضروری استان و گامی در جهت کمک به مردم محروم استان در راستای دسترسی به وکیل مستقل دانست.

عضو هیأت نظارت: وجود وکیل دادگستری مستقل نقطه قوت کشور است

در پایان جلسه، دکتر رونده به عنوان یکی از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای استان سیستان و بلوچستان، ضمن اشاره به کمک های معاضدتی وکلای استان به مردم شریف استان اعم از اهل تشیع و اهل تسنن، به ابعاد بین المللی استقلال نهاد وکالت اشاره کرد و وجود وکیل دادگستری مستقل را نقطه قوت کشور در مراجع قضایی داخلی و بین المللی دانست.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است در آبان ماه سال جاری معاون حقوقی قوه قضاییه از موافقت رییس قوه ‌قضاییه با تشکیل ۴ کانون وکلای مستقل در ۴ استان‌‌ خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

اعضای هیأت نظارت بر اولین انتخابات کانون وکلای دادگستری سیستان و بلوچستان سمیه سیامنصور، اسماعیل بوولاقی، غلامحسین میر، عباسعلی صبوری به عنوان اعضای اصلی و دکتر حسین رونده و علیرضا حیدری به عنوان  اعضای علی البدل هستند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا