گفت و گوویژه

اوایل مرداد؛ موعد جلسه رسیدگی به پرونده قاتل کارآموز وکالت پریوش ظفری

وکیل مادر پریوش ظفری: خواسته ما اجرای علنی مجازات در محل چهارراه دادگستری است

وکلاپرس- وکیل یکی از اولیای دم کارآموز وکالت پریوش ظفری درخصوص آخرین وضعیت پرونده قاتل وی گفت: اوایل مردادماه جلسه رسیدگی در دادگاه کیفری یک خواهیم داشت.

پس از پیگیری‌ های مکرر پایگاه خبری وکلاپرس درخصوص پرونده مرحوم پریوش ظفری (کارآموز وکالت در کرمانشاه)، کانون وکلای کرمانشاه وکیل وی را معرفی کرد. سید عبدالناصر ساداتی، وکیل مادر مرحوم پریوش ظفری، در گفت و گوی اختصاصی با وکلاپرس به بیان جزییات پرونده وی پرداخت.

بیشتر بخوانید: در رثای پریوش ظفری؛ یکی از ما هزاران

شرح این گفت و گو در ادامه آمده است.

وکیل تعیینی از جانب مادر مرحوم هستم

وکیل عبدالناصر ساداتی در پاسخ به نحوه انتخابش جهت وکالت در این پرونده گفت: برادر مرحوم ظفری وکیل کانون وکلای ایلام است. وی مرا می شناخت و به همین سبب وکیل تعیینی از جانب مادر مرحوم شدم.

این وکیل دادگستری درخصوص اقدامات کانون وکلای کرمانشاه و اسکودا درخصوص همدردی و تسریع رسیدگی پرونده گفت: در جریان جزییات دقیق نیستم و بهتر است از خود کانون وکلای کرمانشاه پبگیری شوید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به حادثه قتل «پریوش ظفری» و عدم پاسخگویی مدیران کانون وکلای کرمانشاه

وی ادامه داد: برادر مرحوم به من گفت که از اسکودا چندین مرتبه با وی تماس گرفتند و پیگیر پرونده بودند.

سرعت رسیدگی پرونده در دادسرا بسیار خوب بود

ساداتی با بیان شرح حادثه قتل این کارآموز دادگستری گفت: قتل در روز ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ اتفاق افتاد و پرونده به شعبه دوم بازپرسی دادسرای کرمانشاه ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: جزییاتی از قتل کارآموز وکالت پریوش ظفری و موکلش در کرمانشاه

وی افزود: بازپرس محترم به نحو بسیار عالی پرونده را مورد بررسی قرار داد و طی ۳۹ روز قرار جلب دادرسی صادر شد. سرعت رسیدگی پرونده در دادسرا بسیار خوب بود.

پزشکی قانونی سلامت عقلی قاتل را تأیید کرده است

این وکیل کرمانشاهی در پاسخ به سوالی درباره جزییات کیفرخواست گفت: کیفرخواست محرمانه است و نمی توانم درمورد آن صحبت کنم و تنها به ذکر چند نکته بسنده می کنم. لازم به ذکر است سلاح متهم غیرنظامی بوده است و ربطی به سمت نظامی وی نداشته است

وی ادامه داد: در این پرونده ۳ نفر کشته شدند؛ مرحوم ظفری، لاله کاظمی (همسر قاتل) و یکی از شهود پرونده. علاوه بر این شاهد دیگر نیز زخمی شد و توانست جان سالم به در ببرد. برخی به اشتباه می گفتند برادرخانم قاتل هم فوت شده که واقعیت نداشت.

ساداتی افزود: پرونده متهم در چندین مرحله به پزشکی قانونی ارجاع شد. پزشکی قانونی سلامت ذهنی و عقلی وی را تایید کرده است.

این وکیل دادگستری عنوان کرد: شایعاتی در خصوص این پرونده مطرح بود؛ برای مثال برخی گفته بودند مرحوم ظفری قبلا علیه این شخص شهادت داده بوده است.

بیشتر بخوانید:

متهم حتی هم اکنون اظهار پشیمانی و ندامت ندارد

وی افزود: خانواده همسر قاتل در تاریخ ۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ شکایتی مبنی بر تهدید قاتل به قتل خانواده همسرش مطرح کرده بودند. گویا قاتل از قبل تصمیم خود را گرفته بود و قرعه به نام همکار ما هم خورد. متهم حتی هم اکنون اظهار پشیمانی و ندامت ندارد.

وکیل پریوش ظفری درخصوص نظر اولیای دم گفت: خانواده مرحوم تاکنون نظری مبتنی بر رضایت به من اعلام نکرده اند. خانواده مرحوم لاله کاظمی نیز منکر رضایت هستند.

مشکلی درخصوص پرداخت فاضل دیه نداریم‌

وی با اشاره به موضوع پرداخت فاضل دیه درصورت قصاص گفت: برخی همکاران در کانون وکلای کرمانشاه به من اعلام کردند که مشکلی درخصوص پرداخت فاضل دیه نداریم‌ و در زمینه تهیه مبلغ قول مساعدت داده اند. علاوه بر این براساس ماده ۴۲۸ قانون مجازات اسلامی درمواردی که جنایت، نظم و امنیت عمومی را بر هم زند یا احساسات عمومی را جریحه دار کند و مصلحت در اجرای قصلص باشدآ امکان پرداخت فاضل دیه نوسط بیت المال وجود دارد.

ساداتی افزود: باتوجه به قتل دو نفر خانم توسط قاتل، به احتمال فراوان پرداخت فاضل دیه منتفی گردد.

اوایل مردادماه؛ موعد جلسه رسیدگی به پرونده مرحوم پریوش ظفری

ساداتی در پاسخ به زمان رسیدگی جلسات دادگاه گفت: اوایل مردادماه جلسه رسیدگی در دادگاه کیفری یک خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت فعلی متهم گفت: چندروز پیش در بیمارستان بستری بود اما به زندان رفته است. لازم به ذکر است همکاران ما در کانون وکلای کرمانشاه شاه برای متهم وکیل تسخیری آقای رنجبر را انتخاب کردند ولی بعدا متهم وکیل تعیینی معرفی کرد.

خواسته ما اجرای علنی مجازات در محل چهارراه دادگستری است

او در پایان ضمن تشکر از مقامات قضایی کرمانشاه گفت: رییس قوه قضاییه درخصوص این پرونده دستور رسیدگی فوری داد. خواسته ما اجرای علنی مجازات در محل چهارراه دادگستری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا