اخبار کانون هاویژه

جزییات جدید از قتل کارآموز وکالت پریوش ظفری

وکلاپرس ـ قاتلی که همسرش، وکیل او(پریوش ظفری) و شاهد پرونده استرداد جهیزیه را سه شنبه گذشته در کرمانشاه به قتل رسانده بود، روز گذشته (۲۰ بهمن) به بازسازی صحنه قتل پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، الف. ک جوان حدود ۳۰ ساله‌ای که روز ۱۴ بهمن مرتکب قتل همسر، وکیل و شاهد پرونده در کرمانشاه شده بود، دوشنبه به شرح جزییات عمل خود پرداخت.

بیشتر بخوانید: یک کارآموز وکالت زن و موکلش در کرمانشاه کشته شدند

ادعای متهم: دچار جنون شده بودم

قاتل ابتدا در جمع خبرنگاران گفت: «من دچار جنون شده و این جرم را مرتکب شدم اما تابع قوانین و مقررات کشور هستم.»

او مدعی شد: «شاهد پرونده در زندگی من دخالت می کرد و خانم پریوش ظفری نیز که به ‌عنوان وکیل باید مدافع قانون می‌بود، متأسفانه خارج از حیطه پرونده عمل می‌کرد و باعث شد که من دچار چنین جرمی شوم و از این بابت متأسف هستم.»

سپس بازپرس ویژه قتل یک اسلحه کُلت خالی را به قاتل داد تا جزییات حادثه را مو به مو روایت کند؛ او به درگیری لفظی با همسرش، وکیل او و شاهد پرونده از درون شعبه تا بیرون از ساختمان دادگستری و عصبانیت خود اشاره کرد، سپس نشان داد که جنازه همسرش و شاهد پرونده را کنار هم روی زمین انداخته و پریوش ظفری را هم چند متر آن طرف‌تر و جلوی دفتر وکالتش به قتل رسانده است.

بیشتر بخوانید: رییس کانون وکلای کرمانشاه: صدا و سیما در نفرت پراکنی علیه وکلا ید طولایی دارد

توضیحات دادستان کرمانشاه تأمین امنیت وکلای دادگستری

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: متهم بلافاصله در صحنه جرم دستگیر شد و اقدامات قضایی و تحقیقات پلیس و بازپرس ویژه قتل هم از همان زمان آغاز شد و اکنون در مراحل نهایی است.

توضیحات دادستان کرمانشاه تأمین امنیت وکلای دادگستری
توضیحات دادستان کرمانشاه تأمین امنیت وکلای دادگستری

«شهرام کرمی» اضافه کرد: تمام اصول دادرسی در خصوص این پرونده رعایت شده و در چند روز آینده کیفرخواست آن به دادگاه کیفری یک ارایه می شود که زمان صدور رای نهایی بستگی به اعتراض یا عدم اعتراض متهم دارد اما با تایید در دیوان عالی کشور، این رای قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی درباره تأمین امنیت شغلی وکلای دادگستری در استان کرمانشاه گفت: در هر حرفه ای خطراتی وجود دارد که وکلا هم از این امر مستثنی نیستند کما اینکه این خطرات شامل پلیس، قضات، نهادهای امنیتی و نظامی نیز وجود دارد. امنیت وکلا و تمام کسانیکه برای مردم و کشور زحمت می کشند اولویت دستگاه قضا و خط قرمز ما است.

کرمی یادآور شد: وکلا نقش بسیار سازنده ای در پیشبرد عدالت و اهداف قوه قضاییه دارند و قطعا دستگاه قضا از آنها حمایت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا