ویدئو

گزیده جلسه نهم دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری – ۱۷ تیر ۱۳۹۹

وکلاپرس- نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری ۱۷ تیر ۱۳۹۹ برگزار شد در این جلسه به اتهام دریافت رشوه توسط وی به منظور اعمال نفوذ در شهرداری رسیدگی شد.

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری روز سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

در این جلسه به اتهامات اکبر طبری در مورد اعمال نفوذ در شهرداری و اخذ رشوه از فردی به نام سرخوش رسیدگی شد.

بر اساس مدارک به دست آمده و همچنین اقرار مشایخ طبری از فردی به نام سرخوش که مطالباتی از شهرداری تهران داشته است دو فقره چک هر یک به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان رشوه دریافت کرده بوده است که این دو فقره چک را به قصد مخفی کردن منشا آن در سال ۱۳۸۸ به مشایخ می دهد تا او پس از وصول مبلغ را به حساب طبری واریز کند.

در این جلسه نماینده دادستان همچنین به مشارکت فردی به نام انوشه که از متهمان متواری پرونده است در اقدامات طبری اشاره کرد و گفت که انوشه عامل ایجاد ارتباط و اعمال نفوذ طبری بوده است.

همچنین در این جلسه فیلم مربوط به مواجهه حضوری طبری و مشایخ در زمان تحقیقات مقدماتی پرونده، در جلسه دادگاه به نمایش در آمد.

نماینده دادستان در این جلسه شیوه های طبری برای اعمال فشار به قضات و بازپرسانی که در جهت مقاصد مجرمانه او همکاری نمی کردند را تشریح کرد و گفت که طبری دستور تخلیه منزل سازمانی یا افزایش اجاره بهای این افراد را صادر کرده است.

همچنین در این جلسه دادگاه به صدور قرار منع تعقیب طبری از شعبه ۱۵ بازپرسی تهران اشاره شد که در پی کشف دریافت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان رشوه دریافتی توسط طبری و گزارش آن از سوی یکی از بازپرسان وظیفه شناس صورت گرفته است، در این رابطه بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای تهران بلافاصله و بدون انجام اقدامات تحقیقی لازم قرار منع تعقیب صادر می کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا