اخبار صنفیویژه

مجازات قاتل مرحوم پریوش ظفری؛ سه فقره قصاص نفس و ۵ سال حبس

گفتگو با وکیل سیدعبدالناصر ساداتی، وکیلِ مادر مرحوم پریوش ظفری

وکلاپرس- وکیل مادر کارآموز وکالت مرحوم پریوش ظفری که بهمن ماه سال گذشته در حادثه تیراندازی همسر موکلش در کرمانشاه به قتل رسیده بود اعلام کرد قاتل فرزندش به سه فقره قصاص نفس بابت قتل سه نفر و ۵ سال حبس بابت جنبه عمومی جرم محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس، سید عبدالناصر ساداتی، وکیلِ مادر مرحوم پریوش ظفری کارآموز وکالتی که ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر تیراندازی همسر موکلش همراه با موکل و یک نفر دیگر در دفتر کارش به قتل رسیده بود، در گفت و گوی اختصاصی با وکلاپرس به بیان جزئیات رأی دادگاه و آخرین وضعیت پرونده موکلش پرداخت.

مجازات قاتل مرحوم پریوش ظفری؛ سه فقره قصاص نفس و ۵ سال حبس

ساداتی درباره جزئیات رأی دادگاه بدوی عنوان کرد: در مردادماه جلسه دادگاه برگزار و چندروز بعد رأی ابلاغ شد. قاتل به سه فقره قصاص نفس بابت قتل سه نفر و ۵ سال حبس بابت جنبه عمومی جرم محکوم شده است.

وی با اشاره به موضوع تفاضل دیه افزود: براساس رأی دادگاه، وراث مقتولین زن بایستی تفاضل دیه را بپردازند.

ساداتی با انتقاد از میزان حبس در نظر گرفته شده بابت جنبه عمومی جرم گفت: مجرم از باب جنبه عمومی جرم تنها به دلیل حمل سلاح و ضرب و جرح محکوم شد در حالی که تعدد معنوی وجود داشت. علاوه بر این از نظر برخی همکاران اقدام مرتکب می توانست در حد محاربه تلقی شود. لذا مجازات برای جنبه عمومی اتهامات دیگر مد نظر قرار نگرفته است.

این وکیل دادگستری با اعلام ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور گفت: پرونده به علت رسیدگی به اعتراض قاتل شهریورماه در دیوان عالی کشور ثبت شده است و منتظریم تعیین تکلیف شود. هنوز تصمیمی درخصوص نقض یا ارجاع به شعبه دیگر اخذ نشده است.

او افزود: با قطعی شدن رأی سمتی از جانب مادر مرحوم ظفری در پرونده ندارم.

مرحوم پریوش نظری
مرحوم پریوش نظری

وکیل مادر مرحوم پریوش ظفری با تاکید بر انجام تحقیقات مفصل توسط بازپرس پرونده گفت: موضوع پرونده چندین مرتبه به پزشکی قانونی ارجاع شد و پزشکی قانونی سلامت ذهنی و عقلی متهم را تایید کرد.

وی در پاسخ به پیش بینی تصمیم دیوان عالی کشور درخصوص این پرونده گفت: اگرچه تصمیم دیوان هنوز مشخص نیست اما بعید می دانم رأی نقض شود.

ساداتی با تاکید بر اقدامات موثر کانون وکلای کرمانشاه در راستای حمایت از فرزند مرحوم ظفری و تأمین حقوق قانونی او، درخصوص موضوع پرداخت تفاضل دیه گفت: تصمیم یا مصوبه ای از سوی کانون در این خصوص صورت نگرفته است و صرفا برخی همکاران در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است ۱۴ بهمن سال ۱۳۹۹  کارآموز وکالت پریوش ظفری و موکلش در حین حضور در دفتر وکالت در شهر کرمانشاه توسط همسر موکل خود مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شدند. متاسفانه پریوش ظفری در حین انتقال به بیمارستان، به علت شدت جراحت فوت کرد.

این تیراندازی در پی دعوای استرداد جهیزیه بود و درنهایت منجر به قتل سه نفر (وکیل، موکل و یک شاهد) و زخمی شدن شاهد دیگر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا