رایویژه

شعبه ٣۵ دیوان عالی کشور: هیچ وکیلی را نمی‌توان از حرفه وکالت معلق یا ممنوع کرد مگر از طریق دادگاه انتظامی وکلا

خلاصه رای شعبه دیوان عالی کشور در خصوص ممنوعیت منع از اشتغال در حرفه وکالت

وکلاپرس- یکی از

به گزارش وکلاپرس، شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور با استناد به

بیشتر بخوانید:

خلاصه متن رای مذکور که در سایت کانون وکلای مرکز منتشر شده است، به شرح زیر است:

اگرچه تاریخ صدور رأی مذکور مشخص نیست، لیکن رأی مذکور در تاریخ ۱۱ دی بر روی درگاه کانون وکلای مرکز بارگذاری و منتشر شده است.

ماده ۱۷ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری(مصوبه ۱۳۳۳):

 از تاریخ اجرای این قانون هیچ وکیلی را نمی‌توان از شغل وکالت معلق یا ممنوع نمود مگر به موجب حکم قطعی دادگاه انتظامی.

‫۲ دیدگاه ها

  1. باسلام
    آقایان آنچنان از منع اشتغال وکلا دفاع میکنند که گویی مرجع انتظامی کانون وکلا و محاکم و شعبات تجدید نظر دادگاه انتظامی قضات نشسته اند تا مانع بهرمندی وکلای متخلف از حقوق پروانه وکالتشان شوند! نخیر قربان کسیکه اینچنین تفکری دارد یقیننا گذرش به دادسرا و محاکم کانون وکلا تاکنون نیوفتاده! تا بداند از این خبرها نیست؛ لذا در ارجاع پرونده به وکلا هر قسم اقدام پیشگیرانه برای ممانعت از بروز تخلف احتمالی وکیل امریست بیهوده و بیشتر باید به وجدان و خداترسی وکیل موکول کنید؛ وگرنه واضع قوانین وکالت در سالهای دور گویی از اینروزها پیشاپیش مطلع بوده.

  2. سلام
    به لحاظ قانونی حکم درستی صادر شده وقتی یک شغل تخصصی هست و قوانین انتظامی مرتبط با اون شغل وجود داره دلیلی وجود ندارد که تخلفات خارج از رول قانونی بررسی شود و قطعا تنها مرجع رسیدگی کننده به تخلفات شغلی صرفا دادگاه انتظامی مرتبط با شغل مربوطه می باشد .
    اما در خصوص عملکرد دادگاه انتظامی کانون وکلا به اطلاع می رسانم که برای شکایت اگر مراجعه نکنید خیلی بهتر و سر سنگین تر هستید خودم پرونده داشتم در کانون وکلا در رفتار و بررسی پرونده اینطور تفهیمم کردند که چه حقی داری که از وکیل شکایت می کنی و در آخر هم با سه سال تاخیر در رسیدگی حکم به تبرئه وکیل صادر کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا