اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

رئیس جمهور لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم رئیس‌ مجلس کرد

وکلاپرس- ابراهیم رئیسی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مورخ ۲۸ خرداد ماه، لایحه برنامه هفتم را برای سالهای ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در ۲۲ فصل و ۷ بخش به مجلس ارائه کرد.

به گزارش وکلاپرس رئیس جمهور امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پس از تشریح ویژگی‌های لایحه برنامه هفتم برای نمایندگان، این لایحه را تقدیم قالیباف کرد.

بیشتر بخوانید:

در بخشی از توضیحات رئیسی برای لایحه برنامه هفتم توسعه کشور آمده است:

  • ۱- برنامه هفتم براساس سیاست‌های ابلاغی و آسیب شناسی از شش برنامه گذشته تهیه شد.
  • ۲- برنامه هفتم با نگاه براساس توان و ظرفیت‌های دولتی و خصوصی و چالش‌ها و موانع و رفع آن‌ها و دستیابی به توسعه تهیه شد.
  • ۳- برخی توقع داشتند قانون جاری را در برنامه هفتم اصلاح کنیم یا همه مسائل ریز و درشت در برنامه گنجانده شود ولی این امکان‌پذیر نبود.
  • ۴- مساله محوری و نگاه به اولویت‌ها در برنامه هفتم وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

امور حقوقی و قضایی در لایحه برنامه هفتم

در بخشی از ماده ۲۸۹ لایحه برنامه هفتم به الزام قوه قضائیه برای تدوین متنی با نام « لایحه جامع ارتقای شایستگی های حرفه ای و نظارت بر رفتار وکلای دادگستری» اشاره شده است که بر اساس آن خودانتظامی کانون‌های وکلای دادگستری دستخوش تغییر خواهد شد.

در فصل بیست و دوم این لایحه که به امور حقوقی و قضایی اختصاص دارد، قوه قضاییه به منظور ارتقای کیفیت خدمات حرفه‌‌‌ای حقوقی مکلف است، لایحه جامع ارتقای شایستگی‌‌های حرفه‌‌‌ای و نظارت بر رفتار و کلای دادگستری، کارشناسان رسمی، سردفتران استاد رسمی و ازدواج و طلاق مشاوران خانواده، مترجمین رسمی، متصدیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی داوران و‌ میانجیگیران را تدوین و ارایه نماید.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر این قوه قضاییه مکلف شده است برنامه سامانه «شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی اعم از وکلای کانون وکلای دادگستری، وکلا و کارشناسان مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و کارشناسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری را ضمن پیش بینی فرآیندی جهت اخذ نظرات موکلین و ذی نفعان در پایان هر پرونده راه اندازی و اطلاعات عملکردی از قبیل تعداد پرونده‌‌‌‌ها و موضوعات آن‌ها بدون درج محتوای محرمانه پرونده ها،‌ میزان حضور در جلسات دادگاه‌ها سابقه تخلف انتظامی، پرداخت مالیات و حقوق دولتی در دسترس عموم مردم قرار دهد.

یک دیدگاه

  1. .
    سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: در برنامه‌ی پنجساله‌ی هفتم توسعه به مسئله محوری و اولویت‌ها توجه شده است.

    آقای رئیسی،
    به حدی خیانت و جنایت و فساد سراپای جمهوری اسلامی را فراگرفته و باعث ایجاد تورم سرسام آور گردیده که در برنامه‌ی یکساله‌ی بودجه به مردم خدازده یارانه می‌پردازد و برای استتار رشد آن مرتباً بر مبغلش می‌افزاید توسعه‌ی پنجساله میوه‌ی کدام درخت است؟
    پرده پوشیدن به عیب خویش پیش اهل دل، زشتی‌ی رخسار از آیینه پنهان کردن است.
    گفتگوی حق دریغ از حق پرستان داشتن، یوسف بی‌جرم را محبوس زندان کردن است.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا