اخبارویژه

علی مطهری: می‌خواهند طرح صیانت از فضای مجازی را همچون ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری تصویب کنند

وکلاپرس– علی مطهری در حساب توییتری خود درباره شباهت طرح صیانت از فضای مجازی به وکیل ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری نوشت.

به گزارش وکلاپرس، علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود درباره شباهت طرح صیانت از فضای مجازی به وکیل ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری نوشت.

توییت علی مطهری درباره شباهت طرح صیانت از فضای مجازی به وکیل ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در ادامه آمده است:

لازم به ذکر است تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در سال ۹۴ با استفاده از ظرفیت اصل ۸۵ قانون اساسی وارد قانون مذکور شد.

ابوالفضل ابوترابی که از موافقین جدی طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس است، از واضعان تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در سال ۱۳۹۴ بود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۶ مرداد ۱۴۰۰ با بررسی طرح ساماندهی پیام‌ رسان‌های اجتماعی با عنوان رسمی «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» توسط کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با ۱۲۱ رای موافق از مجموع ۲۰۹ رأی به اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت رای مثبت دادند و طرح برای تصویب به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.

بر این اساس کمیسیون فرهنگی مجلس به جای کلیه مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح مذکور می‌پردازد و آن را به شورای نگهبان ارسال خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود با ارجاع طرح مذکور به کمیسیون فرهنگی عملاً رسانه‌ها و شهروندان در جریان جزییات تصویب این طرح قرار نخواهند گرفت و باید طی ماه های آتی منتظر تغییراتی عمده در فضای مجازی کشور باشیم.

منبع: صفحه توییتر علی مطهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا