اخبار صنفیویژه

در رثای پریوش ظفری؛ یکی از ما هزاران

وکلاپرس-رییس کانون وکلای آذربایجان غربی، درگذشت کارآموز وکالت پریوش ظفری را تسلیت گفت و افزود: تا زمانی که رسانه ملی از وکلاتصویر سیاه می سازد، باید شاهد چنین فجایعی باشیم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای آذربایجان غربی، محمد صابونچی ذوالفقاری(رییس کانون وکلای آذربایجان غربی) ضمن ابراز همدردی با خانواده پریوش ظفری، انتقاداتی به مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و رسانه ملی وارد کرد.

بیشتر بخوانید:

در ادامه متن یادداشت این وکیل دادگستری را خواهید خواند:

در رثای پریوش ظفری؛ یکی از ما هزاران

متاسفانه خبر تلخ قتل همکار عزیزمان بانو پریوش ظفری، کارآموز وکالت در راه وظیفه ذاتی و حرفه ای خود، آن هم در شب میلاد بانوی دو عالم فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) و در آستانه روز زن جامعه وکالت کشور را در ماتمی وصف‌ناپذیر فروبرد.

اینجانب در مطلع کلام درگذشت این همکار عزیزمان را به خانواده معزز ایشان ، و کلیه همکاران عزیزم در جای جای ایران عزیز و علی الخصوص عزیزان و گرانمایه گان، اعضای کانون‌های وکلای دادگستری قزوین و کرمانشاه و جامعه حقوقی کشور تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال مسئلت دارم تا این بانوی عزیز را با سرور بانوان دو عالم محشور و مانوس بدارد.

اما در کنار این داغ بزرگ گلایه و سخنی دارم با ذی مدخلان جامعه حقوقی و قانونگذاری و اصحاب رسانه:

نقدی به مجلس شورای اسلامی

اول سخنم با طراحان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و البته نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.
عزیزان نیک ببینید تصاویر جسد بی جان در خون غلتیده پریوش وکیل را … و اینک کلاه خود را قاضی کنید و بگویید کدام کاسب به واسطه کسبش چنین سودی را دشت می کند.

ای بزرگوارانی که امروز فرایند قانونگذاری این مملکت از مرکب قلم شما رنگ می گیرد ،خوب ببینید،… این کاسبی بوی خون می دهد.

حال باز هم حرفه وکالت را ، با همه دغدغه‌ها و مشکلاتش ، کاسبی بخوانید و چشم خود را بر روی حقایق ببندید.

یادآوری به مسئولان عالی قضایی

سخن دوم با مسئولان عالی قضایی است. عالیجنابان به موجب مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام وکیل در موضع دفاع از احترام و تامینات شاغلین شغل قضا برخوردار است و این مهم در دستورالعمل ها و بخشنامه های متعددی از سوی روسای سابق و همچنین ریاست محترم فعلی قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است.

سوال اینجاست که چرا در مقام عمل این مهم این چنین مغفول می‌ماند. یادمان نرود که همه ما از یک خانواده ایم و این خانواده برای نیل به اهداف عالیه دستگاه قضایی در نظام ارزشمند جمهوری اسلامی به همدلی و احترام متقابل نیاز دارد تا مراجعین به دستگاه قضا با دیدن این تصویر از وکیل و قوه قضاییه هرگز به خود اجازه ندهند که به هیچ کدام از طرفین این داستان، اهانت و جسارتی بنمایند.

تا زمانی که رسانه ملی از وکلا تصویر سیاه می سازد، باید شاهد چنین فجایعی باشیم

و در فراز آخر ، روی سخنم با مسئولان محترم رسانه ملی است.

همه ما به تاثیر رسانه در جوامع ، نیک آگاهیم. حال اگر این رسانه رادیو و تلویزیون ملی یک کشور باشد، تاثیر آن به مراتب عمیق تر و نقشش در پوسته های جامعه پررنگ‌تر است.

تا زمانی که سریال های تلویزیونی و برنامه های محتوایی و مجله‌های هفتگی این رسانه، محل تاخت و تاز به وکلا می شود، و از وکیل دادگستری تصویری سیاه با مشخصه های نیرنگ باز، کلاهبردار، متخلف مالیاتی، انحصار گر و… هزار و یک نسبت ناصواب و ناروا در ذهن آحاد جامعه می سازد، بیش از این باید شاهد چنین فجایع تلخی باشیم. چرا که ما به عنوان رسانه، فرهنگ جامعه را می سازیم و آن را به هر سمت و سویی که بخواهیم، میرانیم.

در پایان بدون ورود به ماهیت قضایی پرونده همکار محترم در گذشته ، که بنابر گزارشات منتشره در اثر دفاع در پرونده‌ قضایی و آن هم در مقابل دادگستری رخ داده است، از مسئولین محترم قضایی تقاضا دارم با سرعت عامل یا عاملان این جنایت فجیع را به سزای اعمالشان برسانند و مهمتر از آن با فراهم کردن بسترهای اجتماعی پیشگیرانه، راه را بر وقوع مجدد این قسم جنایت ها که چند سالی است رو به فزونی نهاده است، ببندند.

و در پایان این شعر از لسان الغیب را تقدیم روح همکار درگذشته و وجود نازنین همکاران عزیز و مخاطبان این چند سطر می نمایم که میفرمایند :

دل از من برد و روی از من نهان کرد
خدا را ، با که این بازی توان کرد

صبا گر چاره داری ،وقت وقت است
که درد اشتیاقم قصد جان کرد

چرا چون لاله خونین دل نباشم
که با ما نرگس او ، سر گران کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا