یادداشت

انتقاد عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای مرکز از انتصاب مشاور پارلمانی اسکودا

وکلاپرس- وکیل سعید باقری عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در یادداشتی، انتصاب یک کارآموز وکالت عضو کانون وکلای فارس را به عنوان مشاور پارلمانی اسکودا مورد نقد قرار داده است.

به گزارش وکلاپرس در روزهای گذشته، روابط عمومی اسکودا از انتصاب مشاور پارلمانی این نهاد خبر داده بود که به موجب آن حامد بخشائی کارآموز کانون وکلای فارس طی حکمی از سوی جعفر کوشا به عنوان مشاور پارلمانی اسکودا منصوب شده بود.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا وکیل سعید باقری در نقد این انتصاب نوشته است:

ده ها نماینده سابق مجلس از جناح های مختلف سیاسی که غالبا در تهران ساکن و وکیل کانون مرکز هستند بدون استفاده از ظرفیت‌شان فراموش شده اند، آنگاه کارآموز وکالت استان فارس مقیم شیراز می شود مشاور پارلمانی اسکودا.

توضیح می دهم نه مسئله ای با کارآموز بودن اشخاص دارم و نه اقامت در شهرستان افراد، اما کاملاَ بدیهی است وقتی این همه نماینده سابق استخوان خرد کرده و مجرب و دارای ارتباطات مناسب میان وکلا وجود دارد آیا جایی برای یک کارآموز سی و دو سه ساله باقی می ماند؟!

یکی از محدودیت های مهم برای ورود به ساختمان مجلس به ویژه صحن پارلمان کارت تردد الکترونیکی است که خیلی بعید است به راحتی به چنین اشخاصی بدهند (بگذریم که من در زمانی که مشاور پارلمانی بودم با ارتباطات شخصی و به واسطه این که مشاور حقوقی سخنگوی هیات رئیسه مجلس بودم این کارت را داشتم)، اما نمایندگان سابق با داشتن این کارت تمام گیت ها و درب ها را به راحتی باز می کنند.

اقامت شهرستان را از این جهت واجد ایراد می دانم که پارلمان کشور در تهران است و رفت و آمد مشاور پارلمانی از شیراز به تهران عملا کیفیت و کمیت فعالیت مشاور پارلمانی را به حداقل ممکن کاهش می دهد، بدون استثنا تا جایی که من سراغ دارم تمام مشاوران پارلمانی نهادها، وزارتخانه ها و… در تهران اقامت دارند و از زبده ترین و مجرب ترین اشخاص دستگاه مربوط هستند.

دیگر این که ارتباطات و صمیمیت با نمایندگان در پیشبرد امور کانون بسیار راهگشاست و این ویژگی طبعاً در مشاوری که خود از جنس نمایندگان پارلمان بوده است بیشتر وجود دارد تا کسی که در این زمینه ابتدای راه است.

ما خیلی اوقات به خودمان می بازیم و نیاز به هجمه از بیرون نداریم.

اگر این جوان عزیز ویژگی های مثبتی دارد می توان در امور مختلف کانون متبوع از وجودش استفاده ببرند اما وقتی که ما صدها را داریم چرا دنبال اعداد پایین تر هستیم؟

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا