اخبار بین المللی

کنفرانس بین‌المللی «عدالت برای ملت فلسطین» با حضور وکلا و حقوقدانان در الجزایر برگزار می شود

وکلاپرس- منابع رسانه‌ای از میزبانی کشور الجزایر از وکلا و حقوقدانان عرب و اروپایی با هدف پیگیری محاکمه رژیم صهیونیستی به علت نسل کشی و جنایت جنگی در جریان حمله به نوار غزه خبر دادند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، پایگاه خبری الجزائر الیوم خبر داد «ابراهیم طایری» رئیس اتحادیه ملی کانون وکلای الجزایر درباره برگزاری همایشی با حضور وکلا و حقوقدانان اعلام کرد کشورش طی چند روز آینده میزبان هیات‌هایی از حقوقدانان، وکلا و قضات کشورهای عربی و اروپایی خواهد بود تا رژیم صهیونیستی را در قبال جنایات و نسل‌کشی مرتکب شده علیه ملت فلسطین پاسخگو کند.

بیشتر بخوانید:

کنفرانس بین‌المللی با حضور وکلا، قضات و حقوقدانان کشورهای عربی و اروپایی

وی گفت که یک کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان «عدالت برای ملت فلسطین» در روزهای ۲۹ و ۳۰ نوامبر (چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری) در الجزایر برگزار می‌شود و قرار است در این کنفرانس بهترین شیوه محاکمه و پیگرد قضایی رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی(ICC) و دادگاه‌های کشورهای دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.

طبق اعلام خبرگزاری های الجزایر، این همایش قرار است در ۲۹ و ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ در مرکز همایش های بین المللی “عبداللطیف رحل” و توسط اتحادیه ملی قضات و اتحادیه ملی وکلای الجزایر برگزار شود. گروه مهمی از نمایندگان احزاب فلسطینی، قضات، حقوقدانان و وکلای کشورهای عربی و اروپایی در این سمپوزیوم شرکت خواهند کرد.

پیشتر عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر در سخنانی گفته بود: از تمامی آزادگان جهان و کارشناسان حقوقی کشورهای عربی و سازمان‌ها و نهادهای حقوقی می‌خواهیم شکایتی را علیه رژیم اشغالگر به دیوان کیفری بین‌المللی و نهادهای بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: این تنها راه برای پایان دادن به فرار رژیم اشغالگر از مجازات بابت جنایات مرتکب شده در حق فلسطینی‌ها است. کشتارهای وحشیانه‌ای که در فلسطین اشغالی در برابر سکوت جهانیان توسط رژیم اشغالگر انجام می‌شود و جهانیان هر روز شاهد آنها هستند، تمامی استانداردها و ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا