اخبار بین المللیویژه

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل: اخراج وکیل صلاح حموری مصداق جنایت جنگی است

وکلاپرس- سازمان ملل متحد تبعید وکیل فرانسوی- فلسطینی پس از ماه ها بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و این اقدام را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرناU رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری یک وکیل فرانسوی- فلسطینی را پس از ماه ها بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام از سرزمین های اشغالی به فرانسه تبعید کرد.

بیشتر بخوانید:

در پی تبعید این وکیل فلسطینی ساکن قدس به فرانسه، وی روز یکشنبه در میان استقبال شمار زیادی از حامیان فلسطین و فعالان خارجی وارد فرانسه شد.

نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو و مصداق جنایت جنگی

«جرمی لارنس» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که قانون بین‌المللی حقوق بشر، اخراج افراد تحت حمایت را از سرزمین‌های اشغالی ممنوع و صراحتاً وادار کردن این افراد برای بیعت با قدرت اشغالگر را منع می‌کند.

وی در بیانیه‌ای افزود که اخراج یک فرد تحت حمایت از سرزمین‌های اشغالی، نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو و مصداق جنایت جنگی است.

لارنس با بیان اینکه دفتر حقوق بشر سازمان ملل تبعید الحموری توسط رژیم اسراییل به فرانسه را محکوم می کند، افزود: عمیقاً نگران پیام این اقدام یعنی ارعاب فعالان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستیم.

وی گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی نشانه واضحی از وضعیت ناگوار فلسطینی های ساکن در قدس شرقی است. این در حالی است که اسراییل اقامت شهروندان فلسطینی ساکن این منطقه را قابل لغو اعلام کرده است.

لارنس این وضعیت را نشان دهنده وخامت جدی وضعیت مدافعان حقوق بشر فلسطینی دانست و از رژیم اسرائیل خواست تا دستور اخراج این شهروند فلسطینی- فرانسوی را لغو کند.

پیش از این «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی خواستار آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شده بود.

دوجاریک در سخنان روز شنبه خود عنوان کرد که سازمان ملل بار دیگر خواستار آزادی این اسرا و توقف سیاست بازداشت موقت فلسطینیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا