اخبار بین المللیویژه

اخراج وکیل حقوق بشری « صلاح حموری » از فلسطین اشغالی و انتقال به فرانسه

وکلاپرس- مقامات اسرائیل صبح روز گذشته (یکشنبه ۲۷ آذر)، زندانی صلاح حسن حموری، مدافع حقوق بشر فلسطینی را با هواپیمای شخصی به فرانسه تبعید کردند.

به گزارش وکلاپرس، اسرائیل با سلب حق اقامت یک وکیل حقوق بشر فلسطینی-فرانسوی ۳۷ ساله به نام صلاح حموری (Salah Hamouri) او را بدون اطلاع خانوده اش به فرانسه تبعید کرد.

بیشتر بخواتید:

به نقل از یورونیوز ، اسرائیل اعلام کرد که صلاح حموری، وکیل فلسطینی-فرانسوی را بامداد یکشنبه ۱۸ دسامبر از این کشور اخراج کرده و او را به فرانسه فرستاده است.

فرانسه بارها از اسرائیل خواسته بود تا روند اخراج آقای حموری را متوقف کند. او که در بیت‌المقدس به دنیا آمده است تابعیت فرانسه را دارد.

آیلت شاکد، وزیر کشور اسرائیل گفت: «خوشحالم اعلام کنم که عدالت امروز اجرا شد و صلاح حموری تروریست از اسرائیل اخراج شد.»

مقام‌های اسرائیلی وکیل حموری را به عضویت در سازمان نظامی-سیاسی و چپگرای «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» متهم کرده‌اند. این سازمان در فهرست گروه‌های تروریستی اسرائیل قرار دارد.

حموری به عنوان وکیل با مؤسسه حقوق بشری «الضمیر» که در زمینه حمایت از زندانیان فلسطینی فعالیت می‌کند، همکاری کرده است. اسرائیل فعالیت این گروه حقوق بشری را به دلیل «ارتباط» با «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین» ممنوع اعلام کرده است.

پدر صلاح حموری: فرانسه برای جلوگیری از اخراج صلاح اقدامی نکرد

حسن الحموری، پدر صلاح تایید کرد که رژیم صهیونیستی بدون اینکه به آنها اطلاع دهند پسرش را به فرانسه تبعید کرده و آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی از این موضوع مطلع شده‌اند.

وی مقامات فرانسه و در راس آنها امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور را به توطئه چینی با رژیم صهیونیستی علیه پسرش متهم کرد و گفت، در گذشته هم دولت فرانسه برای جلوگیری از اخراج صلاح اقدامی نکرد.

به نقل از ایسنا، پدر این زندانی تبعیدی می‌گوید، مقامات اشغالگر را در خارج تحت پیگرد قرار خواهد داد و آنچه رخ داده تنها مقدمه‌ای برای اخراج هرچه بیشتر فلسطینی‌ها از خاکشان است.

پدر الحموری پیش از این در مصاحبه با عربی ۲۱ ترس خود را از اقدام رژیم صهیونیستی برای اخراج پسرش به فرانسه که تحت بازداشت اداری است، ابراز کرده بود.

اخراج صلاح به اوایل سال ۲۰۲۳ موکول شده بود

دادگاه رژیم صهیونیستی در زندان رمله، دو هفته پیش تاریخ رسیدگی به پرونده ابطال کارت ملی صلاح الحموری و اخراج وی به فرانسه را به اول سال آینده موکول کرده بود.

پیش از این وزیر داخلی رژیم صهیونیستی هم از تصمیم خود برای لغو اقامت صلاح الحموری در قدس به بهانه نقض «وفاداری به دولت اسرائیل» خبر داده بود.

پنجم سپتامبر مقامات اشغالگر کمی پیش از آزادی الحموری ۳۷ ساله، بازداشت وی را به مدت سه ماه دیگر تمدید کردند. رژیم صهیونیستی هفتم مارس پس از یورش به خانه‌اش در قدس اشغالی وی را بازداشت و دو دوره متوالی به بازداشت اداری منتقل کردند.

صلاح حسن الحموری فعال حقوق بشری و وکیل است که تابعیت فرانسه را نیز دارد. او اسیری است که در دومین سری از قرارداد وفاداری به آزادگان که جنبش حماس در سال ۲۰۱۱ امضا کرد، آزاد شد. صلاح پس از آزادی بارها توسط رژیم صهیونیستی اذیت شد؛ از ورود به کرانه باختری منع شد، تحت بازداشت اداری قرار گرفت، از قدس اخراج شد، همسر و فرزندانش به فرانسه تبعید شدند و تلفن همراه وی هک شد.

آقای حموری یکی از ۶ فعال حقوق بشری است که تلفن‌های همراهشان سال گذشته میلادی به جاسوس‌افزار پگاسوس که توسط شرکت اسرائیلی «ان‌اس‌او» ساخته می‌شوند، آلوده شده بودند.

اسرائیل هرگونه ارتباط میان تروریستی نامیدن گروه‌های حقوق بشری فلسطینی و استفاده از جاسوس‌افزارهای «ان‌اس‌او» را رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا