اخبار بین المللی

یک وکیل حقوق بشری فرانسوی در معرض اخراج از بیت‌المقدس توسط رژیم اسرائیل است

وکلاپرس- یک وکیل حقوق بشر فلسطینی-فرانسوی که اسرائیل اقامت او در بیت المقدس را سلب کرده است، در خطر اخراج قریب الوقوع است.

به گزارش وکلاپرس، اسرائیل حق اقامت یک وکیل حقوق بشر فلسطینی-فرانسوی ۳۷ ساله به نام صلاح حموری (Salah Hamouri) را سلب کرده و قصد دارد او را به بیت‌المقدس اخراج کند.

حموری از ۷ مارس بدون اتهام یا محاکمه در بازداشت اداری به سر می برد و در ماه سپتامبر به مدت سه هفته دست به اعتصاب غذا زد. این هفته، دادگاه عالی اسرائیل درخواست تجدیدنظر علیه حکم سلب اقامت وی را رد کرد و روز چهارشنبه، آیلت شاکد، وزیر سابق کشور، اعلام کرد که دولت قصد دارد او را فلسطین به فرانسه اخراج کند.

اقامت حاموری توسط وزیر کشور اسرائیل، آیلت شاکد در اکتبر ۲۰۲۱ لغو شد. او نه تنها حق اقامت در اورشلیم، شهر زادگاهش را از دست داد، بلکه رفت و آمد آزاد و توانایی کار خود را نیز از دست داد.

درخواست حموری از رئیس جمهور فرانسه

این وکیل دادگستری پس از گذشت چهار ماه از بازداشتش، نامه ای به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نوشت و درخواست کمک کرد. او متعاقباً به عنوان “زندانی پرخطر” طبقه بندی شد و به زندانی با امنیت بالا در مرکز اسرائیل منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

تصمیم اخراج این وکیل تهدیدی برای ایجاد یک درگیری دیپلماتیک با پاریس است. وزارت خارجه فرانسه گفت: «فرانسه وضعیت صلاح حموری را بسیار دقیق و در بالاترین سطح دنبال می‌کند». او «باید بتواند در اورشلیم، جایی که متولد شده و در آن زندگی می‌کند، زندگی عادی داشته باشد، و همسر و فرزندانش باید بتوانند برای زندگی با او به آنجا سفر کنند».

محدودیت ارتباط  صلاح حموری با خانواده

همسر حموری السا لفور، یک تبعه فرانسوی، پس از ورود به فرودگاه تل آویو در سال ۲۰۱۶ اخراج شد و به مدت ۱۰ سال ممنوعیت ورود به این کشور را دارد. او و دو فرزند خردسال این زوج در فرانسه زندگی می کنند و از زمان بازداشت حموری در ماه مارس، اجازه ملاقات یا حتی صحبت تلفنی با او را نداشته اند.

حموری پیشتر نیز بر اساس حکم دادگاهی در اسرائیل به ۷ سال زندان محکوم شده بود که سال ۲۰۱۱ در جریان تبادل اسرا با حماس آزاد شده بود.

منبع: گاردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا