اخبار بین المللیویژه

نگاهی به اهداف موسسه “وکلای حقوق بشر فلسطین” در انگلستان

وکلاپرس– “وکلای حقوق بشر فلسطین” یک موسسه خیریه حقوقی متشکل از وکلای دادگستری در انگلستان است که پروژه‌های کلیدی را برای حمایت و ارتقای حقوق بشر فلسطینی اجرا می کند.

این موسسه ابتدا به عنوان یک گروه داوطلب کوچک در لندن توسط وکلا و دانشجویان حقوق مستقر در انگلستان راه اندازی شد. این موسسه در سال ۲۰۱۲ وضعیت خیریه بریتانیا را به دست آورد و طارق شرورو (Tareq Shrourou) را به عنوان اولین مدیر خود برای رهبری این خیریه قانونی جدید در ژانویه ۲۰۱۳ معرفی کرد.

هدف اصلی این خیریه تغییر مثبت بحران بزرگ حقوق بشری است که بر فلسطینیان تأثیر می گذارد. این موسسه به دنبال پیش‌برد حقوق بشر فلسطینی با تمرکز ویژه بر فلسطینی‌هایی که در کرانه باختری (از جمله قدس شرقی) و نوار غزه تحت اشغال اسرائیل زندگی می‌کنند، می باشد.

بیشتر بخوانید:

اهداف موسسه وکلای حقوق بشر فلسطین

  • ۱- کار حقوقی، پشتیبانی و مشاوره تخصصی و رایگان؛
  • ۲- نظارت، تحلیل و ارزیابی تخصصی تخلفات واقعی و بالقوه؛
  • ۳- تسلیم های حقوقی و حقوق بشری به مکانیسم های تحقیق و پاسخگویی مربوطه؛
  • ۴- در نظر گرفتن مشارکت سیاسی از منظر حقوقی و حقوق بشری با دولت بریتانیا، نمایندگان پارلمان، گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد، و مقامات سازمان ملل؛
  • ۵- آموزش عمومی حقوقی و حقوق بشری (شامل جذب دانشجویان حقوق در دانشکده ها و دانشگاه های حقوق در لندن از طریق شبکه دانشجویی وکلای حقوق بشر فلسطین).

طارق شرورو (Tareq Shrourou) مدیر اجرایی و وکیل اصلی موسسه «وکلای حقوق بشر فلسطین» یک وکیل حقوق بشری است که خدمات‌دهی و مشاوره حقوقی رایگان در زمینه حقوق بشر در لیبرتی را سرپرستی می کرد.

وی به عنوان وکیل حقوق بشر به نمایندگی از مدعیان پناهندگی، کودکان بدون همراه و بازماندگان قاچاق انسان خدمات مشاوره حقوقی رایگان ارائه می داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا