اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای کردستان ترجمه قانون مدنی به زبان کردی منتشر خواهد کرد

وکلاپرس- بر اساس صورت جلسه هیات مدیره دوره هشتم کانون وکلای دادگستری کردستان ، مدیران این نهاد با حمایت و انتشار ترجمه کردی قانون مدنی موافقت کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کردستان هیات مدیره دوره هشتم این کانون در جلسه هیات مدیره خود مقرر کرد کتاب ترجمه قانون مدنی به زبان کردی(با ترجمه دکتر محمدظاهر محمدی) را منتشر کند.

در متن صورت جلسه این کانون آمده است:

با عنایت به اهتمام اعضای هیأت مدیره کانون کردستان به رسالت علمی کانون بر همین اساس و با توجه ترجمه ی قانون مدنی به زبان کردی توسط وکیل همکار دکتر محمد ظاهر محمدی، هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری به اتفاق آراء ضمن تشکر از اقدام پسندیده مشارالیه با انتشار کتاب ترجمهی قانون مدنی به زبان گردی با حمایت کانون وکلای دادگستری کردستان موافقت خود را اعلام می نماید.

همچنین هیأت مدیره کانون کردستان از مسئولان قضایی درخواست کردند با مقصرین احتمالی فوت مهسا امینی برخورد قاطعی داشته باشند.

در همین راستا احمد نامداری رپیس کانون وکلای کردستان پیش از دستور در واکنش به حاده درگذشت مهسا امینی گفت: حادثه پیش آمده باعث حزن و غم بزرگی برای جامعه وکلای ایران بود و در این میان اکثر قریب به اتفاق کانونهای وکلای ایران با انتشار بیانیه های حقوقی و مدنی، همدردی خود را با خانواده مرحوم، مردم ایران و کردستان ابراز داشتند.

نامداری سپس در ادامه سخنان خود افزود؛ در روزها اخیر و بعد از اطلاع رسانی در خصوص چگونگی رویداد پیش آمده برای آن مرحوم، شاهد اعتراضات مردم در بعضی از شهرهای استان کردستان هستم که اینجانب به عنوان احدی از سوگند خوردگان به اجرای عدالت و مدافع از حق، از مردم معزز و شریف استان می خواهم که آرامش خود و جامعه را حفظ نموده و اجازه دهند تا موضوع از مجاری قانونی و قضایی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون در ادامه به حق اعتراض مردم بر اساس اصول مصرح قانون اساسی در بخش حقوق ملت اشاره کرد و بیان داشت؛ اعتراض مسالمت آمیز مورد حمایت قانون اساسی و قوانین پایین دستی آن می باشد و قطعاً قابل پاسداشت از سوی حاکمیت و مجریان هم هست و به همین دلیل مورد تأیید کانون وکلای کردستان به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم و ملت قرار دارد.

نامداری در بخش دیگری از سخنان پیش از دستور خود بیان داشت؛ شهروندان و معترضان در شعار و در عمل بایستی موازین اعتراض مدنی و مسالمت آمیز را مورد رعایت قرار دهند تا از پشتوانه و حمایت قانون نیز برخوردار باشند. در واقع نمیبایست اعتراض توأم با عصبانیت و خشم باشد که در این صورت موضوع اصلی که فوت خانم ژینا امینی میباشد عملا در حاشیه قرار می گیرد و امکان سوءاستفاده از یک حرکت اعتراضی و مدنی به حق مردم را میسر می کند. آقای نامداری افزود کانون وکلای دادگستری همچنان بر دفاع از حقوق آحاد جامعه و حمایت از رویه قانونی و مدنی ادامه میدهد و تقاضا دارد مسئولین قضایی بدون هرگونه اغماض با مقصرین احتمالی فوت خانم مهسا امینی برخورد قاطعی داشته باشند. خوشبختانه شاهد بودیم که رئیس جمهور راسا به موضوع ورود کردند و طی تماس با خانواده امینی بر اجرای عدالت تاکید داشتند. ریاست قوه قضائیه نیز قول پیگیری سریع و وعده تحقق عدالت در این زمینه را بیان نمودند که همگی نشانگر اهمیت و نقش افکار عمومی و تلاش برای اقناع و جواب به خواسته های برحق آنها می باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای کردستان افزود؛ پلیس در برقراری نظم و امنیت نقش بزرگی بر عهده دارد و مردم به صورت روزانه برای حل مشکلات خود به آن مراجعه میکند و نقش مؤثری در زندگی و امنیت جامعه دارند به همین دلیل پلیس میبایست به گفتگو با مردم بنشیند و در کاهش حساسیتهای اخیر نهایت تلاش خود را به کار گیرد. احمد نامداری در پایان خطاب به خانوادهی مرحوم ژینا امینی اعلام نمود؛ کانون وکلای دادگستری کردستان با تمام توان پشتیبان آنها در مسیر احقاق حق بوده و در این مسیر خانواده امینی را تنها نخواهد گذاشت.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا