گفت و گوویژه

گزارشی از جلسه روز پنجشنبه رؤسای کانون‌های وکلا در تهران به میزبانی اسکودا (۱ تیر ۱۴۰۲)

وکلاپرس- روسای کانون های وکلا در نشست اخیر خود درخصوص تحقیق و تفحص مجلس از کانون های وکلا با یکدیگر همفکری نموده و سامانه‌ای به نام سامانه شفافیت رایزنی کردند.

به گزارش وکلاپرس، نشست روسای کانون های وکلای دادگستری ایران در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد. در این نشست موضوعاتی چون سامانه شفافیت عملکرد وکلا -که در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است-، طرح تحقیق و تفحص مجلس از کانون های وکلا و طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

ارتقای سامانه شفافیت وکلا

به نقل از یک منبع آگاه، در این نشست مقرر شد با توجه به اینکه در لایحه برنامه هفتم توسعه، سامانه برای ایجاد شفافیت ایجاد شده است، کانون های وکلا سامانه ای مرتبط با همین موضوع را ارتقا دهند.

این در حالی است که پایگاه خبری وکلاپرس از وجود سامانه اختصاصی نهاد وکالت با موضوع شفافیت بی اطلاع است. از متولیان تشکیل و ارتقای سامانه دعوت می‌شود جهت معرفی بیشتر چنین ساختاری با وکلاپرس ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:

تحقیق و تفحص مجلس ناظر به طرح تسهیل و عدم جذب کارآموزان جدید است

این منبع مطلع همچنین به وکلاپرس گفت: در مورد طرح تحقیق و تفحص مجلس اعلام شد که این مسئله ناظر به طرح تسهیل و عدم جذب کاراموزان جدید است. در همین راستا مقرر شد که جلسه روسای کانون ها با هیات رییسه و نمایندگان مجلس از جمله حاجی دلیگانی و نقدعلی برگزار و در مورد جذب کاراموزان جدید گزارش هایی ارائه شود.

او با اشاره به احتمال وجود برخی مشکلات در این حوزه گفت: امکان دارد درمورد برخی هزینه های کانون وکلا از جمله اخذ هزینه های نقل و انتقال مشکلاتی وجود داشته باشد.

معایب طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی به تمایندگان مجلس ارائه می شود

این منبع آگاه با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مقرر شد معایب این طرح از جمله تضییع حقوق بیت المال و عدم تادیه حقوقات قانونی، مالیات و همچنین عدم وجود مرجع رسیدگی به تخلفات نمایندگان و مشکلاتی که درحال حاضر بسیاری از شرکتها دارند و با وجود وکلای حاذق قابل حل شدن است، تهیه شود. در همین راستا مقرر شد ایرادات طرح مذکور در جلسه ای با نمایندگان مجلس بررسی گردد.

به گفته این شخص علی رغم اینکه طرح استفاده از نماینده حقوقی به جای وکیل که در کمیسیون قضایی مجلس مسکوت باقی مانده و طرح «حمایت قضایی از چرخه تولید» جایگزین آن شده است، در جلسه رؤسای کانون وکلا همان طرح پیشین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا