اخبارویژه

پیگیری دادستان عربستان برای صدور حکم اعدام استاد سابق حقوق این کشور به نام عوض القرنی

وکلاپرس- فرزند عوض القرنی در مصاحبه با روزنامه گاردین از تلاش دادستانی عربستان برای صدور حکم اعدام استاد سابق حقوق دانشگاه عربستان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس طبق گزارش روزنامه گاردین، عوض القرنی (Awad Al-Qarni) شهروند ۶۵ ساله عربستانی و استاد حقوق طرفدار اصلاحات به اتهام جرایمی از جمله داشتن حساب کاربری در توئیتر و استفاده از واتساپ برای به اشتراک گذاشتن اخباری که نسبت به پادشاهی سعودی خصمانه قلمداد می‌شود، در خطر صدور حکم اعدام قرار دارد.

بر اساس گزارش های موجود این استاد حقوق پذیرفته است که از حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به نام (awadalqarni) برای بیان نظرات خود در هر مناسبت استفاده کرده است. در این اسناد همچنین آمده است که او به شرکت در چت‌های واتساپ “اعتراف” کرده است و نیز به شرکت در ویدئو‌هایی متهم شده که در آن از اخوان المسلمین تمجید کرده است. استفاده آشکار القرنی از تلگرام و ایجاد حساب کاربری در تلگرام نیز از جمله اتهامات وارده به وی است.

بیشتر بخوانید:

با وجود اینکه در گزارش گاردین حکم دادگاه عوض القرنی صادر نشده است و خبری از صدور حکم اعدام برای این استاد حقوق نیست اما خبر گزاری صدا و سیما در خبری با تیتر «حکم اعدام برای استاد حقوق در عربستان» مدعی شده است: یک استاد برجسته حقوق طرفدار اصلاحات در عربستان سعودی به اتهام جرایمی از جمله داشتن حساب کاربری در توئیتر و استفاده از واتساپ برای به اشتراک گذاشتن اخباری که نسبت به پادشاهی سعودی خصمانه قلمداد می‌شود، به اعدام محکوم شد.

دکتر محسن برهانی این روزها در حال روشن گری و نقد احکام صادره (اعدام) برای متهمین اخیر است و نظراتش در توئیتر مورد جلب توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

گفتنی است در ایران نیز برخی از اساتید حقوقدان نیز در معرض اخراج از دانشگاه هستند و برخی نیز با صدور حکم تعلیق از تدریس ممنوع شده‌اند. چندی پیش خبرگزاری فارس در گزارشی مدعی مخالفت دانشگاه تهران با ادامه عضویت محسن برهانی به عنوان عضو هیأت علمی این دانشگاه شده بود.

از سوی دیگر دکتر عیسی امینی و دکتر جلیل مالکی (رؤسای سابق کانون وکلای مرکز) اخیرا با تعلیق دو ساله از تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی(واحد مرکز) روبرو شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا