گفت و گوویژه

پرونده مرگ مشکوک وکیل سعیده محمدی و آخرین توضیح مدیران کانون وکلای خراسان و مرکز درباره آن

وکلاپرس- رییس کانون وکلای خراسان درخصوص پرونده مرگ مشکوک وکیل سعیده محمدی از آمادگی این نهاد برای هرگونه همکاری با دستگاه قضایی خبر داد و دبیر کمیسیون حمایت کانون مرکز نیز از گفت و گوی مدیران این دو کانون با یکدیگر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر مجتبی زاهدیان، رییس کانون وکلای خراسان، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین پیگیری این کانون در پرونده مرحوم وکیل سعیده محمدی اعلام کرد: کانون وکلای خراسان آمادگی هرنوع همکاری با دستگاه قضایی را دارد. دستگاه قضا نیز از اعلام همکاری ما استقبال کرده است.

بیشتر بخوانید: بازپرس ویژه قتل: هر فرضیه و ادعایی در مورد قتل سعیده محمدی را بررسی خواهیم کرد

قول مساعد دستگاه قضا برای بررسی دقیق و سریع موضوع

زاهدیان درباره آخرین وضعیت پرونده در دادگستری گفت: بر اساس آخرین پیگیری های صورت گرفته توسط کانون وکلای دادگستری خراسان، نظر بازپرس ویژه قتل بر این است که هنوز نمی توان وقوع قتل را تایید کرد چرا که هیچ علائمی ناشی از خفگی یا ضرب و جرح وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: سقوط مرگبار وکیل میلان برزگر از طبقه پنجم آپارتمان در رشت

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی قول داده است موضوع را با دقت و به سرعت بررسی کند، افزود: باید اجازه دهیم نظریه پزشکی قانونی اعلام شود و سپس تصمیمات مقتضی صورت گیرد.

امروز جسد مرحوم سعیده محمدی به خاک سپرده می‌شود

این مدیر نهاد وکالت ادامه داد: براساس آخرین اخباری که داریم امروز جسد مرحوم دفن می‌شود. دادگستری اصرار داشت علی رغم عکس برداری هایی که تاکنون از جسد صورت گرفته است، مجددا به خانواده مرحوم اجازه عکسبرداری بدهد و سریع تر جسد دفن شود.

 وی ضمن تشکر از همراهی دستگاه قضا در این پرونده گفت: برای دادگستری بسیار مهم است که موضوع به نتیجه برسد. لذا همه باید کمک کنیم تا دستگاه قضایی با تمرکز کافی بتواند به بررسی مسئله بپردازد.

مطرح کردن مسائل کذب تمرکز دستگاه قضایی را از بین می برد

رییس کانون وکلای خراسان با گلایه از برخورد غیرحرفه ای رسانه ها در انتشار اخبار کذب افزود: مطرح کردن مسائل کذب تمرکز دستگاه قضایی را از بین می برد. فضاسازی های دروغین به سیستم دادگستری فشار وارد می کند.

او ادامه داد: پرونده دست مسئولین قضایی است و آنها به جزئیات پرونده اشراف دارند. باید منتظر اعلام نتیجه نهایی پزشکی قانونی باشیم.

اقدامات کانون وکلای مرکز درخصوص پیگیری پرونده وکیل سعیده محمدی

از آن جا که مرحوم وکیل سعیده محمدی، عضو کانون وکلای مرکز بوده و در حال انتقال به کانون خراسان بود، خبرنگار وکلاپرس موضوع را از کانون وکلای دادگستری مرکز نیز پیگیری کرد.

  محمد شیوایی، دبیر کمیسیون حمایت و رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز، در پاسخ به سوال خبرنگار وکلاپرس مبنی بر آخرین وضعیت پیگیری های کانون وکلای مرکز درخصوص پرونده مرحوم وکیل سعیده محمدی گفت: از جانب ریاست کانون وکلای مرکز و کمیسیون حمایت کانون مرکز با مدیران کانون وکلای خراسان گفت و گو صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: بازپرس ویژه قتل: در خصوص جنایی بودن مرگ وکیل سعیده محمدی هنوز نمی توان اظهارنظر کرد

وی ادامه داد: هیأت مدیره کانون وکلای خراسان و دکتر عباس شیخ الاسلامی اعلام کردند در حال پیگیری هستند و وکلای مجرب حوزه کیفری را به خانواده مرحوم اختصاص داده اند.

رییس اداره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر هماهنگی با کانون خراسان و تبادل نظر افزود: اگر لازم باشد از کانون وکلای مرکز به مشهد مراجعه می شود اما فعلا قرار بر این است که پیگیری مستقیم توسط کانون وکلای خراسان صورت گیرد.

تهیه و تنظیم: فرناز محمدیان

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. با سلام من خواهر زاده مرحومه شادروان سعیده محمدی هستم، خواستم از همه کسانی که در این زمینه در حال پیگیری و اطلاع رسانی دقیق با منابع موثق و رسیدگی برای پیدا شدن قاتل خدانشناس خاله مهربونم هستند از اینجا تشکر و خسته نباشید خدمتتون عرض کنم و خواستاریم همه جوره پیگیر این پرونده باشید،خاله من تک بود از همه لحاظ، مهربونی، منش و رفتار، همیشه به نیازمندها کمک میکرد و هزاران صفت خوب،به خدا قسم که یک فرشته به تمام معنارو از ما گرفتند و کل خانواده ما در فراق عزیزمون بدجور از لحاظ روحی و جسمی داغ دار کردند،نیاز مبرم داریم وکلای استان و قضات محترم استان و آگاهی مرکز مشهد حتی وکلا و قاضی های کشور به طور جد به این پرونده رسیدگی کنند،باسپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا