اخبار

وکیل خانواده قره‌ حسنلو : موکلینم وضعیت جسمانی مناسبی ندارند

وکلاپرس- محسن بیات، وکیل خانواده قره‌حسنلو در بیان آخرین وضعیت موکلانش از وضعیت جسمانی وخیم آن ها و عدم رسیدگی به وضعیت آن ها در زندان سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایران اکونومیست حمید و فرزانه قره‌حسنلو، از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم حدیث نجفی که پیشتر حکم اعدام‌شان لغو شد در احکامی جدید حمید قره حسنلو به ۱۵ سال حبس در تبعید به یزد و همسرش به پنج سال حبس در تبعید به مشهد محکوم شد.

متاسفانه هر دو بیمار هستند

محسن بیات، وکیل خانواده قره‌حسنلو درباره وضعیت سلامتی موکلین خود گفت: «متاسفانه هر دو بیمار هستند. آقای دکتر که پیش از دستگیری بیماری داشتند و در طول دستگیری و بازداشت‌شان هم دچار بیماری‌های متفاوتی از جمله بیماری ریوی شدند.»

فرزانه قره‌حسنلو مشکوک به سرطان سینه است

وی درخصوص وضعیت سلامتی فرزانه قره‌حسنلو عنوان کرد: «خانم دکتر قبل از دستگیری‌شان برای تست سرطان سینه مراجعه کرده بودند که متاسفانه بعد از بازداشت برای ادامه تست‌های درمانی همکاری نشد و به تاخیر انداختند تا اینکه چند روز پیش که به بیمارستان برده بودن‌شان، گویا پزشکان تشخیص دادند که مشکوک به سرطان سینه هستند. در نهایت روز گذشته ایشان را به بیمارستان بردند و یک سری معاینات پزشکی انجام داده بودند و از نیروهای قضایی و امنیتی زندان گله‌مند بودند که چرا آنقدر دیر ایشان را آوردند. متاسفانه مشکوک به سرطان سینه هستند و احتمال می‌دهند وخیم هم باشد. حتی هنوز که هنوز است، زندان در اعزام پزشکان متخصص و انجام رسیدگی به صورت اصولی، همکاری نمی‌کند.»

بیشتر بخوانید:

اتهام محاربه به هیچ وجه به موکلان من ارتباطی ندارد

بیات در پاسخ به اینکه باتوجه به وضعیت جسمانی موکلین خود، آیا امکان دارد از این طریق آزاد شوند، گفت: «این به نظر دستگاه قضایی ارتباط دارد. از نظر ما بر اساس محتویات پرونده، اتهامات بی‌اساس است و اتهام محاربه به هیچ وجه به موکلان من ارتباطی ندارد. حال باید ببینیم دیوان عالی کشور چه تصمیمی خواهد گرفت؛ امیدواریم همچون رسیدگی که در مرحله قبل انجام دادند و اتهام افساد را از موکلین من برداشتند، اتهام محاربه را نه فقط از موکلین بنده بلکه از سایر متهمان دیگر منتفی اعلام کنند و مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گیرند.»

در زندان، چه به لحاظ درمانی و چه به لحاظ رسیدگی به تغذیه و … وضعیت خوبی ندارند

این وکیل دادگستری همچنین درباره امکان ملاقات موکلین خود با خانواده‌شان عنوان کرد: «آقای دکتر در ندامتگاه مرکزی کرج هستند و همسرشان در زندان کچویی؛ ملاقات هفته‌ای یکبار امکان‌پذیر است. اما آنچه موکلینم می‌گویند این است که در زندان، چه به لحاظ درمانی و چه به لحاظ رسیدگی به تغذیه و مسائل این چنینی وضعیت خوبی ندارند.»

منبع:پایگاه خبری ایران اکونومیست

‫۲ دیدگاه ها

    1. واقعاً برای این دو نفر متأسفم چون انسانیت را با حمله به یک جوان بی‌دفاع و در حال احتضار لکه‌دار کردند! و مجازاتی که برای این دو نفر در نظر گرفته‌اند تناسبی با عمل ارتکابی آنان ندارد! و حیف عنوان پزشک که در مورد چنین شخصی بکار رود! و به ضرس قاطع می‌تونم بگم که این تازه قطره‌ای از عذاب دنیوی در این دنیاست! یقیناً، این دو نفر شرافت و انسانیت را لکه‌دار کردند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا