اخبار قوه قضاییه

رئیس دادگستری استان البرز: وکلای تعیینی حمید قره حسن لو پرونده را مطالعه کرده اند

وکلاپرس- حسین فاضلی هریکندی رئیس دادگستری استان البرز خبر «عدم دسترسی وکلای تعیینی دکتر قره حسن لو به پرونده وی» را تکذیب کرد.

به گزارشوکلاپرس به نقل از میان روز گذشته «اعتماد» در گفت و گو با وکلای تعیینی و یکی از اعضای خانواده حمید قره حسنلو (یکی از متهمان پرونده فوت عجمیان) مطلبی با عنوان «نه لیدر بود و نه قصدی برای حضور در آن منطقه داشته» منتشر کرد.

در این گزارش به نقل از وکلای تعیینی حمید قره حسنلو ادعا شده است که وکلای این فرد امکان دسترسی و مطالعه پرونده موکلشان را نداشتند. همچنین یکی از اعضای خانواده این فرد ادعا کرده است حمید قره حسنلو امکان ملاقات با کسی را نداشته است.

دکتر قره حسن لو در مرحله مقدماتی وکیل تسخیری داشته است

حسین فاضلی هریکندی در رابطه با ادعاهای مطرح شده اظهار کرد:در تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری به صراحت عنوان شده در جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی که مجازات آنها مشمول ماده ۳۰۲ این قانون است، در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوی، وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید قوه‌قضاییه باشد، انتخاب می نمایند. پرونده آقای قره حسلنو نیز مشمول این تبصره است و به دلیل اینکه آقای قره حسنلو در مرحله تحقیقات مقدماتی وکیل موضوع تبصره مذکور معرفی نکرده بود، مطابق مقررات قانونی وکیل تسخیری از سوی مقام قضایی برای ایشان انتخاب شد.

وی افزود: در نتیجه ادعایی که عنوان شده حمید قره حسنلو در مرحله مقدماتی وکیل نداشته، درست نیست و وکیل تسخیری برای ایشان انتخاب شده بود.

ملاقات با وکلای تعیینی در بیمارستان

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: به محض اینکه حمید قره حسنلو اقدام به معرفی وکیل کرد، دستورات لازم برای ملاقات وکیل تعیینی با وی داده شد. حمید قره حسلنو به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و به همین جهت ترتیب ملاقات ایشان با وکلای انتخابی در بیمارستان داده و وکالت نامه ها امضا شد و با توجه به اینکه ایشان بازداشت است، وکالت نامه تنظیمی به‌تأیید زندان هم رسید.

بیشتر بخوانید:

فاضلی هریکندی گفت: با توجه به اینکه پرونده برای رسیدگی فرجامی به دیوان عالی کشور ارسال شده است، وکیل انتخابی حمید قره حسنلو برای مطالعه پرونده به دیوان مراجعه و پرونده را مطالعه کرده است و در آینده نیز برای مطالعه پرونده هیچ منعی ندارد.

وی در رابطه با ادعای ممنوع الملاقات شدید بودن حمید قره حسنلو گفت: حمید قره حسنلو به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است و تمام اقدامات درمانی در خصوص ایشان انجام شده و در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد.

هیچ منعی برای ملاقات با وی وجود ندارد

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد : به دلیل اینکه حمید قره حسنلو بازداشتی محسوب می شود، غیر از کادر بیمارستان ملاقات اشخاص دیگر با وی براساس آیین نامه سازمان زندان ها انجام می شود و هیچ منعی برای ملاقات با وی وجود نداشته است.

فاضلی هریکندی در رابطه با ادعای اینکه حمید قره حسنلو در فوت عجمیان هیچ نقشی نداشته است، گفت: طبق تحقیقات انجام شده، حمید قره حسنلو و همسرش به دنبال فراخوانی که ازسوی رسانه های معاند برای شرکت در چهلم فردی به نام حدیث نجفی اعلام شده بود، در محل حادثه حاضر شدند و ضمن حضور در آشوب ها از صحنه اغتشاشات فیلم گرفته است و فیلم نیز در گوشی ایشان موجود بوده است.

وی ادامه داد: همچنین حمید قره حسنلو مدعی است که هیچ اقدامی در مورد عجمیان انجام نداده است در حالی که یکی از متهمان پرونده به نام آرین فرزام نیا که صراحتا اقرار کرده است که ضرباتی را با چاقو به کتف و گردن عجمیان وارد کرده، یکی از ضربات چاقوی وی به دست حمید قره حسنلو برخورد کرده است.

علت بریدگی دست دکتر قره حسن لو

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: حسب اظهارات متهم فرزام نیا، حمید قره حسنلو یقه زیر پیراهن عجمیان را گرفته بود که ضربه چاقوی وی که قصد داشته به عجمیان بزند به دست حمید قره حسنلو برخورد می کند و بریدگی دست وی که در فیلم های صحنه درگیری مشخص است به همین جهت بوده است.

بیشتر بخوانید:

فاضلی هریکندی ادامه داد: حمید قره حسنلو در دادگاه نیز به صراحت اعلام کرده است که یکی از قصورهای وی این بوده است که به عنوان یک پزشک به وظیفه خود در مورد عجمیان عمل نکرده است.

وی تاکید کرد: احکام صادر شده در دادگاه در مورد متهمان این پرونده، غیرقطعی است و پرونده برای رسیدگی فرجامی به دیوان عالی کشور ارسال شده است و شعبه دیوان نیز تاکنون در خصوص این پرونده اتخاذ تصمیم نکرده است.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا