اخبار بین المللیویژه

وکالت؛ یکی از محترم ترین مشاغل جهان در نظرسنجی موسسه YouGov

نتایج نظرسنجی موسسه YouGov اواخر ماه گذشته میلادی منتشر شده است

وکلاپرس- موسسه بین المللی «YouGov» که یکی از معتبرترین موسسات نظرسنجی بریتانیایی است، بر اساس نتیجه یکی از نظرسنجی های خود، وکالت را به عنوان یکی از محترم ترین مشاغل جهان معرفی کرد.

به گزارش وکلاپرس، موسسه بین المللی YouGov که یکی از شناخته شده ترین موسسات افکار سنجی و داده کاوی در انگلستان است، نتایج نظرسنجی از افکار عمومی ۱۶ کشور جهان را در مورد محترم ترین(most respected) و کم احترام ترین(least respected) مشاغل جهان منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: رضایت کمتر از ۴۰ درصدی وکلا در استان گیلان

وکالت؛ یکی از ۵ شغل محترم جهان

در این نظر سنجی که با بیش از ۲۲۰۰۰ نفر شرکت کننده و در ۱۶ کشور(از قبیل آلمان، امارات متحده عربی، هند، آمریکا، ایتالیا، مکزیک و …) انجام شده است، از مخاطبان در خصوص اعتبار مشاغل جهانی سوالاتی پرسیده شده است.

در این افکارسنجی از پاسخ دهندگان پرسیده شده  “بدون درنظرداشتن همه گیری کرونا، به طور کلی، چقدر از اینکه فرزندتان در چنین شغلی(۲۴ شغل مذکور در جدول زیر) کار کند، خوشحال یا ناراضی  هستید؟ “

جدول نتایج نظرسنجی مؤسسه yougov درباره محترم ترین مشاغل در ۱۶ کشور جهان
جدول نتایج نظرسنجی مؤسسه yougov درباره محترم ترین مشاغل در ۱۶ کشور جهان

طبق نتایج این نظر سنجی محترم و معتبرترین مشاغل جهان بین کشورهای شرکت کننده به ترتیب ” دانشمند علوم تجربی(Scientist)، پزشک، معمار، مدیر ارشد یک کمپانی بزرگ، وکیل و گرافیست” بودند.

در نتایج منتشر شده از این موسسه نظرسنجی بین المللی کم احترام ترین شغل در بین مشاغل “معدنچی” بوده است. همچنین مشاغل کارمند مرکز تماس، راننده کامیون، کارگر کارخانه و وبلاگ نویس در شبکه های اجتماعی(influencer) نیز اعتبار کمی داشته اند.

نگاهی به وضعیت حرفه وکالت در بین ۱۶ کشور

بر اساس نظر سنجی صورت گرفته، حرفه وکالت در کشورهای توسعه یافته از احترام بیشتری برخوردار بوده است. از این رو در کشورهای آلمان، استرالیا، انگلیس، سوئد و دانمارک و چین میانگین امتیازدهی به حرفه وکالت بیش از ۶۰(از ۱۰۰) بوده است.

در مقابل در کشورهایی نظیر هند، مکزیک و اندونزی امتیازدهی به این حرفه پایین تر بوده است؛ در این سه کشور میانگین امتیاز به حرفه وکالت ۳۸ از ۱۰۰ بوده است.

برای اطلاع بیشتر از جزییات این نظرسنجی به لینک زیر مراجعه کنید:

وکالت؛ یکی از محترم ترین مشاغل جهان

 

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا