اخبار اسکوداویژه

نشست مجازی روسای کانون ها و مدیران اسکودا درباره اصلاح آیین نامه

در این نشست متن تهیه شده توسط کارگروه اصلاح آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا بررسی شد

وکلاپرس- نشست مجازی روسای کانون ها و مدیران اسکودا با موضوع تصمیم‌گیری نهایی درباره اصلاح پیش‌نویس آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا برگزار شد.

این نشست از ساعت ۹ صبح روز جمعه هفتم آبان ماه ۱۳۹۹ با حضور دکتر جعفر کوشا رییس اسکودا و دکتر ابراهیم کیانی نایب رییس، در محل اتحادیه و روسای کانون‌های وکلای دادگستری ایران به صورت برخط برگزار شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در آغاز این جلسه دکتر جعفر کوشا رییس اسکودا گفت: بناست بر اساس دستور جلسه امروز ان‌شاءالله به جمع بندی نهایی برسیم.

وی در ادمه افزود: درباره آیین‌نامه براساس اخبار واصله مسئولان محترم قوه قضائیه به جد پیگیر موضوع هستند و ما نیز در حال تعامل و مدیریت موضوع برای ارائه بهترین راهکار و متن ممکن هستیم. براساس هماهنگی صورت گرفته با همکاران گرامی اعلام شد نظرات و دیدگاه‌های کانون‌ها واصل شده و در آیین‌نامه لحاظ شد. بنابراین امیدوارم همکاران نهایت همکاری را داشته باشند تا به زودی بتوانیم نسخه نهایی آن را به قوه محترم قضائیه ارائه دهیم. النهایه باید بگویم از زحمات کارگروه و تلاش‌های شبانه روزی که داشته‌اند متشکرم و امیدوارم امروز به جمع بندی نهایی برسیم.

بیشتر بخوانید:

رییس اسکودا افزود: در آیین‌نامه پیشنهادی کارگروه محترم به موارد بسیار مهمی توجه داشتند. بحث‌های مربوط به کارآموزان، مسائل انتظامی و رویکردهای نوینی که مورد توجه قرار گرفته از اهمیت بالایی برخوردار است. بعضی مواد قبلی عینا آمده بعضی اصلاح و الحاق شده و برخی از مواد نیز تغییر کرده است. آیین نامه در بحث وکالت هوشمند به خوبی کار کرده و با کار نویی مواجه هستیم که می تواند منشا اثرات نیکو باشد.

در ادامه دکتر جعفر کوشا از روسای کانون‌های وکلای دادگستری حاضر در جلسه دعوت کرد نظرات خود را در این باره مطرح کنند.

در این بخش از نشست، روسای محترم کانون‌ها با تاکید بر کلیات آیین‌نامه نظرات خود را اعلام کردند و مقرر شد کارگروه نسبت به اعمال نظرات اقدام نماید.

بنا بر این گزارش در نشست امروز روسا و نمایندگان کانون‌های وکلای دادگستری ایران درباره مواد و بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده در پیش‌نویس آیین‌نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا به بحث و تبادل نظر پرداختند و درباره موضوعات مطروحه به جمع‌بندی کلی رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا