اخبار کانون هاویژه

موضع گیری کانون وکلای مرکز نسبت به سخنان معاون حقوقی قوه قضاییه

وکلاپرس- هیأت مدیره کانون وکلای مرکز نسبت به گفته های اخیر معاون حقوقی قوه قضاییه مبنی بر برخورد جدی با وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، موضع گیری کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، اعضای هیأت مدیره این نهاد نسبت به گفته های اخیر معاون حقوقی قوه قضاییه مبنی بر برخورد جدی با وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، موضع گیری کردند.

بیشتر بخوانید:  گفته های معاون حقوقی قوه قضاییه درباره برخورد جدی با وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند

هیأت مدیره کانون مرکز در جلسه روز گذشته(سه شنبه ۸ مهر) نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند. در خلاصه صورتجلسه جلسه دیروز کانون وکلای مرکز آمده است:

«اظهارات اخیر معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه مبنی بر محکوم‌ نمودن برخی از وکلا به عدم صلاحیت قبل از رسیدگی در دادگاه ‌های انتظامی کانون وکلا و همچنین تهدید به برخورد با وکلا بدون توجه به صلاحیت ذاتی مراجع انتظامی وکلا نه ‌تنها مغایر با ماده ٢ « قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری » و بالاخص تبصره ۵ آن است، بلکه علی ‌رغم اظهار به عدم دخالت در امور کانون وکلا ، مصداق بارز دخالت در امور آن است.

انتظار می ‌رود مقامات محترم عالی ‌رتبه به‌جای رسانه‌ ای ‌کردن موضوعات، اگر مصداق و یا موردی به آن ها گزارش می‌شود، مستقیماً به کانون وکلای دادگستری اعلام کنند تا برابر مقررات نسبت به آن رسیدگی و اتخاذ تصمیم نماید.»

گفتنی است حجت الاسلام محمد مصدق روز یکشنبه ششم مهرماه در همایش «قانونمداری و آرمان‌های دفاع مقدس» که در سالن جلسات دادگستری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، درباره برخورد با وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند و تخلف می کنند گفت: بدون شک با برخی از وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، برخورد جدی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: قوه قضاییه باید به نحوه رسیدگی به شکایات در کانون وکلا ورود پیدا کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا