اخبار قوه قضاییهویژه

برخورد جدی با برخی از وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند

وکلاپرس ـ معاون حقوقی قوه قضاییه درباره برخورد با وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند و تخلف می کنند گفت: بدون شک با برخی از وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، برخورد جدی خواهیم داشت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق روز یکشنبه ششم مهرماه در همایش «قانونمداری و آرمان‌های دفاع مقدس» که در سالن جلسات دادگستری البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: بدون شک با برخی از وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، برخورد جدی خواهیم داشت.

جای تأسف دارد که مردم با واژه «مسئول» به یاد دزدی و اختلاس می‌افتند

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه آرمان های دفاع مقدس واژه هایی است که باید برای نسل جوان معنی شود، توضیح داد:  گاهی واژه های از راه اصلی منحرف شده و راه دیگری برای ادامه مسیر پیدا می‌کند.

این مسئول با تاکید بر نقش بسیج در جامعه اظهار کرد: کسی که به صورت تمام و کمال از ولایت فقیه تبعیت می‌کند بسیجی واقعی است و مدار حرکت یک بسیجی باید فرامین رهبری باشد.

معاون حقوقی دستگاه قضایی با اشاره به مفهوم کلمه حزب الله یادآور شد: کسی که به قانون عمل می‌کند حزب اللهی واقعی است؛ خود قانون نیز کلمه مقدسی است، قانون نماد مردم سالاری دینی است.

بیشتر بخوانید: فساد در قوه قضاییه حادثه است نه قاعده

وی بیان کرد: قانون وسیله‌ای برای حفظ منافع عمومی است، وسیله ای است برای رفع تزاحم میان خواست ها و حقوق آحاد مردم ؛ در واقع قانون برای مقابله با سلطه جویی و خود محوری تعریف شده است.وی ضمن محکوم کردن اقداماتی همچون سو استفاده برخی از جایگاه مدیریتی خود و اختلاس و دزدی‌ها، اظهار کرد: جای تاسف دارد که وقتی واژه مسئولیت در خانواده‌ها مطرح می شود اعضای خانواده یاد دزدی ها و اختلاس های برخی آقایان می افتند، اما این ها دلیل بر این نیست که ما هم می توانیم دزدی و اختلاس داشته باشیم.

با وکلایی که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، برخورد جدی خواهیم داشت

معاون حقوقی دستگاه قضایی با اشاره به اینکه این میزها به کسی وفا نمی‌کند، اظهار کرد: تمام نهادها در جای خود مسئول هستند و با تا سرحد توان وقت بگذارند و فعالیت‌ها را به درستی پیش ببرند. برای مثال در حوزه وکالت امروز برخی اصلا صلاحیت وکالت ندارد، ما به هیچ وجه مایل نیستیم که در حوزه کانون وکلا دخالت کنیم اما حق نظارتی که قانون برای ما در نظر گرفته است را حتما انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:حسن نوروزی:‌ قوه قضاییه باید به نحوه رسیدگی به شکایات در کانون وکلا ورود پیدا کند

وی با اشاره به مشکلاتی که توسط برخی وکلا به دستگاه قضایی گزارش شده است، ادامه داد: ۳۰ درصد کانون وکلا ایثارگران هستند در حالی که برخی از وکلا در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند، ما نمی‌خواهیم کانون وکلا را در برابر قوه قضایی قرار دهیم اما بدون شک با آن ها برخورد جدی خواهیم داشت.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا