اخبار بین المللی

ممنوعیت خرید زمین‌های “حساس” فلوریدا توسط اتباع چین و ایران

وکلاپرس- فرماندار فلوریدا قانونی را امضا کرد که خرید “زمین‌های حساس” توسط اتباع هفت کشور، از جمله چین و ایران را ممنوع می‌کند. اتباع این هفت کشور از خرید املاک در فاصله ۱۶ کیلومتری تاسیسات نظامی، بنادر یا فرودگاه‌ها منع می‌شوند.

به گزارش وکلاپرس به نقلاز دویچه وله ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا از حزب جمهوری‌خواه آمریکا روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت (۸ مه) قانونی را امضا کرد که خرید “زمین‌های حساس” این ایالت توسط اتباع خارجی هفت کشور را منع می‌کند. این کشورها چین، ایران، روسیه، سوریه، کره شمالی، ونزوئلا و کوبا هستند.

خرید بعد از فاصله ۱۶ کیلومتری مراکز حساس مجاز است

بر اساس مصوبه یاد شده  خرید زمین‌های کشاورزی یا هر ملکی در فاصله ۱۶ کیلومتری تأسیسات نظامی، بنادر، فرودگاه‌ها، نیروگاه‌ها، سیستم‌های مخابراتی و سایر زیرساخت‌های حیاتی توسط اتباع این هفت کشور ممنوع است.

به گزارش اکسیوس تنها شهروندان چین که تابعیت آمریکایی یا اقامت دائمی در ایالات متحده ندارند، به طور کلی از داشتن ملک در فلوریدا منع خواهند شد. اما سایت‌های دیگر از جمله نیویورک پست نوشته‌اند شهروندان همه این هفت کشور در صورتی که تابعیت آمریکا یا اقامت دائم این کشور را نداشته باشند به طور کلی از خرید ملک در فلوریدا منع شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مجازات‌های مدنی و کیفری برای نقض قانون

قانون جدید همچنین مقرر می‌کند هر کس عمدا زمینی را بر خلاف مقررات جدید بفروشد با مجازات‌های مدنی و کیفری روبرو می‌شود. این قانون همچنین مکانیزمی برای مصادره اموال از سوی دولت ایجاد کرده است. به این ترتیب که اگر شهروند یکی از این کشورها از قبل صاحب املاکی در محدوده “حساس” باشد، باید آن را ثبت کند، وگرنه می‌تواند با جریمه و مصادره ملک روبرو شود.

دی‌سانتیس روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری به “حفاظت از زنجیره مواد غذایی” به عنوان یک مسئله “امنیتی” اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که زمین‌های کشاورزی ما تحت تأثیر نفوذ حزب کمونیست چین قرار نمی‌گیرد.»

دی‌سانتیس یکی از رقبای احتمالی دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست. این قانون می تواند جایگاه او را در میان محافظه کارانی که از سیاست‌ ضد چین حمایت می کنند، تقویت کند. اما منتقدان هشدار داده‌اند که این قانون علیه متقاضیان خانه در فلوریدا تبعیض قائل می شود و بر جمعیت بسیار گسترده‌‌ای از مهاجران تأثیر می‌گذارد.

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا