اخبار قوه قضاییهویژه

معاون دادگستری استان مرکزی: با معدود وکلای مروج طلاق برخورد می‌شود

وکلاپرس- محسن خیرمند معاون دادگستری استان مرکزی در سخنانی پیرامون اهمیت جایگاه خانواده و جایگاه صلح و سازش در این مقوله مدعی شد وکلایی که به پایان دادن زندگی زوجین دامن می‌زنند و کوچک‌ترین تلاشی در جهت صلح و سازش میان زوجین نمی‌کنند، در انتظار برخورد قانونی باشند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از فارس معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه وکلا مروج سازش بین زوجین باشند نه پرچم‌دار فصل آن‌ها گفت: با وکلایی که به جدایی زوجین دامن بزنند، برخورد قانونی می‌شود.

وکلا می‌توانند مروجان صلح و سازش میان زوجین باشند

محسن خیرمند اظهار کرد: تشکیل خانواده، حفظ آن، حیات مشروع بشر و در نهایت بقای نسل و مسئولیت‌پذیری زن و مرد و… موضوعاتی است که در کتاب آسمانی ما و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام) همواره مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: اهمیت سازش بین زوجین به قدری حائز اهمیت است که خداوند متعال در سوره نساء بر این امر تأکید کرده‌اند و در این راستا وکلا به عنوان افرادی تاثیر گذار می‌توانند مروجان صلح و سازش میان زوجین باشند.

بیشتر بخوانید:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اهمیت صلح و سازش و تداوم زندگی مشترک ایجاب می‌کند که همگان در هر کسوتی که در فرآیند پرونده‌های طلاق و عدم امکان سازش دارند، با دلسوزی تمام، اولویت اصلی خود را در برقراری صلح میان زوجین و بازگشت آن‌ها به زندگی مشترک قرار دهند.

با وکلای مروج طلاق برخورد می‌شود

خیرمند بیان کرد: شاهد هستیم که جامعه شریف وکلا که در تعبیری معروف یک بال فرشته  عدالت هستند، همواره به عنوان یک میانجی گر واقف به قوانین و مقررات، به دنبال ایجاد صلح و سازش بین زوجین هستند، اما مشکل آن اقلیتی از وکلا هستند که به صورت حرفه‌ای در پرونده‌های طلاق فعالیت می‌کنند و با دادن وعده اخذ طلاق به زوج یا زوجه، بدون هیچ‌گونه تلاشی در جهت بازگشت آن‌ها به زندگی مشترک، در جهت مفارقت آن‌ها گام برمی‌دارند.

وی گفت: بر اساس رصدی که در سامانه داشتیم، لیست آن دسته از وکلای استان مرکزی که استمرار در وکالت پرونده‌های طلاق داشته‌اند، اخذ کرده‌ایم و متأسفانه شاهد هستیم که برخی از وکلای استان که شاید تعداد آن‌ها به انگشتان دو دست هم نرسد، آتش‌افروز اعلام انتهای مسیر زندگی زوجین شده‌اند که به هیچ عنوان چنین موضوعی زیبنده جایگاه رفیع وکالت نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: وکلایی که به پایان دادن زندگی زوجین دامن می‌زنند و کوچک‌ترین تلاشی در جهت صلح و سازش میان زوجین نمی‌کنند، در انتظار برخورد قانونی حال متمایز به فراخور این‌که عضو مرکز یا کانون وکلا هستند باشند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا