اخبار قوه قضاییهویژه

مشکلات سامانه عدل ایران شناسایی شده است و تا پایان هفته به طور کامل مرتفع خواهد شد

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:

وکلاپرس- در پی بروز مشکلات ادامه دار در دسترسی به سامانه عدل ایران و سایر سامانه های خدمات قضایی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از شناسایی مشکلات و رفع آن ها تا پایان هفته خبر داد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: مشکلات سامانه عدل ایران شناسایی شده اند

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه اغلب سامانه‌های قضایی مانند عدل ایران و پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی و سامانه‌های قضایی در حال حاضر در حال ارائه خدمات به کاربران هستند، در خصوص چالش‌های چند روز اخیر در سامانه‌های دفاتر خدمات قضایی و خودکاربری وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: این مشکلات شناسایی شده است و تا پایان هفته به طور کامل مرتفع خواهد شد و با انجام اقدامات فنی سامانه پایدار خواهد شد.

برخی بخش های مربوط به سامانه در اختیار قوه قضاییه نیست

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه در خصوص مشکل قطعی سامانه‌ها گفت: چه سامانه‌هایی که در قوه قضاییه و چه سامانه‌هایی که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وجود دارد با بخش‌ها و قسمت‌های مختلف دیگر دستگاه‌ها درگیر و در تعامل است که برخی از آن‌ها در اختیار قوه قضاییه است و بعضی از آن‌ها در اختیار قوه قضاییه نیست.

بیشتر بخوانید:

نگاهمان این است که در صورت قطع شدن سامانه ها هم خدمات ادامه داشته باشد

محمد کاظمی فرد ادامه داد: هرچند قطعی سامانه‌ها بسیار کم اتفاق می‌افتد، اما قصد داریم پایداری سیستم‌ها را برقرار کنیم و شرایط پایداری در ایجاد تبادلات فراهم نماییم. با این کار شرایط پایداری را تثبیت می‌کنیم تا جایی که اگر در جایی سامانه‌ای قطع و یا دچار اختلال شد ما دچار قطعی یا اختلال نشویم.

کاظمی فرد تاکید کرد: تمام نگاهمان این است که آن چند روز قطعی در سال نیز مشکلی برای مردم ایجاد نکند، یعنی اگر سامانه‌ها قطع شد خدمات ما ادامه داشته باشد و در نتیجه مشکلی برای کار مردم ایجاد نشود.

مستند کاغذی وکالت‌نامه و قرارداد مالی در مراجع قضایی قابل پذیرش نیست

رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه یکی از اقدامات مهم در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه را سامانه تنظیم قراردادهای وکالت عنوان کرد و گفت: براساس قانون قوه قضاییه مکلف شده سامانه قرارداد الکترونیک را برای تنظیم الکترونیک قرارداد بین وکیل و موکل راه‌اندازی کند. از زمان راه اندازی این سامانه تمام افراد فعال اعم از مشاوران و وکلای عضو مراکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند قراردادهای مالی خود با موکل را در این سامانه ثبت و تنظیم کنند.

شناسه یکتای صادرشده هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک مبنای شناسایی وکیل در سامانه خدمات قضایی به منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی است.

کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه استفاده از این سامانه برای وکلا اجباری شده است در خصوص خدماتی که در این سامانه ارائه می‌شود بیان کرد: سامانه به صورت توامان در برگیرنده وکالت‌نامه و قرارداد مالی بوده و مستند کاغذی در مراجع قضایی قابل پذیرش نیست. پایه انعقاد قرارداد الکترونیک وکالت براساس تصریح ماده ۹ آیین‌نامه نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی ثبت نام وکیل و موکل در ثنا است.

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام ، من نمیتوانم وارد سیستم شوم ، بعد از دادن رمز موقت ، سیستم میگوید (یکی از سمت ها را انتخاب کنید)
    ولی هیج انتخابی وجود ندارد ، بعد پیام میدهد ، یکی از سمت ها را انتخاب کنید ، اگر جواب نگرفتید کاید F5 را فشار دهید
    من روی گوشی کاید f5 ندارم ؟گوشیم ایفون است

  2. امروز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ سامانه عدل ایران باز کما هفته های قبل اختلال دارد .باز نه خبری و نه اطلاعیه ای صادر شده است و این قصه قطع و وصل و اختلالات متنوع و متعدد یعنی یک جای کار می لنگد .خصوصا من وکیل دادگستری که کار مردم را در دست دارم به دادگاه می روم برای اخذ توضیح یا ارائه رونوشت و یا رفع نقص و یا تقدیم لایحه و مدیر دفتر محترم تمامی افراد عادی و وکلاء را نهیب می زند مگر سامانه خدمات الکترونیک ندارید چرا وقت دادگاه ها را می گیرید بروید از طریق سامانه اقدام کنید .اگر می دانستند که سامانه دائما اختلال پیدا می کند و مهلت ها تمام میشود هرگز با این لحن و ادبیات حرف نمی زدند .ترا به خدا بداد ما که دائم با این سامانه کار داریم برسید کارهای ما مشکلات مردم است و کم توجهی به آن یعنی بی اعتنایی به اضرار معنوی و مادی ملت .باز تکرار می کنم یکی به داد اختلالات مکرر سامانه عدل ایران و خودکاربری وکلای دادگستری برسد .

  3. سامانه خدمات قضایی از چهارشنبه سوم خرداد مجددا کاملا قطع شده است و نه مردم عادی و نه افراد دارای خود کاربری مثل وکلا نمی توانند وارد آن شوند و پشتیبانی صرفا اقدام به یک اطلاعیه کرده است مبنی بر اینکه سامانه به دلیل بروز رسانی تا سه شنبه ساعت ۴ صبح قطع می باشد . الان ساعت ۵ صبح سه شنبه اعلانی هستم یعنی ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ علیرغم گذشت این مدت طولانی با هزار امید کدها را زدم تا وارد سامانه شوم .با کمال تعجب همان هشدار سامانه تا ساعت ۴ روز سه شنبه قابلیت ورود ندارد را نشان داد ؟!!
    این یعنی قصه ادامه دارد … ما که بشدت از این وضع و اختلال آرامش نداریم .چرا فکری اساسی نمیشود . ادامه این وضع علامت چیست؟

  4. سلام
    دیروز (مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ) یک ابلاغ برای بنده آمده در سامانه که از طریق پیامک مطلع شدم، ولی هرچه دیروز و امروز (۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ) و بامداد روز بعد تلاش کردم نمیتونم وارد سامانه شوم و دائم خطا میزنه که یا کد ملی رو صحیح وارد کنید و یا میگه خطا در برقراری ارتباط با بانک اطلاعاتی. واقعاً یعنی سامانه به این مهمی صاحاب نداره، ضمن اینکه اگر موضوع مهمی باشه و دیر مطلع شدن از محتوای ابلاغ برای بنده بار حقوقی یا مالی داشته باشه، چگونه بخوام این موضوع رو اثبات کنم و یا از حق خودم دفاع کنم و یقیه کی رو بگیرم. حداقل وقتی ادعا میکنیم از همه نظر عالی هستیم در دنیا، این مسائل مهم رو بهتر پیگیر باشیم. گناه مردم چیه آخه ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا