اخبارویژه

اختلال مداوم در سامانه عدل ایران و خودکاربری وکلا / مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه هنوز اطلاعیه‌ای صادر نکرده است

وکلاپرس- سامانه عدل ایران به عنوان سامانه اصلی قوه قضاییه که امکانات مختلفی را در اختیار وکلا، کارشناسان و سایر شهروندان قرار می دهد، مدتی است با اختلالاتی مواجه شده است.

به گزارش وکلاپرس در روزهای گذشته بسیاری از کاربران و وکلا در شبکه های اجتماعی اختلالات این سامانه را گزارش کرده اند و از عدم دسترسی به خدمات سامانه ابراز نارضایتی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

سامانه خودکاربری وکلا در درگاه عدل ایران که پل ارتباط اینترنتی وکلای دادگستری با دادگستری و دستگاه قضایی کشور است، متاسفانه به علت اختلالات مستمر در چند ماه اخیر به جای تسریع امور موجب کند شدن و اختلال در عملکرد وکلای دادگستری شده است.

از جمله اختلالات اخیر در بخش خودکاربری وکلا درگاه انعقاد قرارداد وکالت الکترونیک بین وکلای دادگستری و موکلین خود بوده که در این روزها به مشکل خورده است. متاسفانه سامانه خودکاربری وکلا فاقد بخش پشتیبانی پاسخگو و آنلاین است.

به گفته وکیل جعفر جعفرزاده(مسئول روابط عمومی کانون وکلای ایلام) فارغ از قطعی و یا مشکل دانلود ابلاغیه های الکترونیک سامانه ابلاغ، اختلال در سامانه پیگیری پرونده ها نیز باعث شده تا وکلا و دیگر اشخاص قادر به پیگیری و رؤیت آخرین وضعیت پرونده ها نباشند و برای پیگیری به شعب رسیدگی کننده مراجعه و جدای از اتلاف وقت، باری مضاعف به کارکنان شعب برای پاسخگویی وارد شود

بیشتر بخوانید:

اگز چه این سامانه مراجعه اشخاص به دفاتر خدمات قضایی را تاحد بسیار چشمگیری کاهش داده است، اما متاسفانه از اواخر هفته گذشته کاربران اختلال در این سامانه را گزارش کرده اند که هنوز رفع نشده است و در این خصوص هیچ اطلاعیه ای از سوی مسئولین منتشر نشده است.

آنچه جای تعجب دارد این است که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه علیرغم مشکل ادامه دار عدل ایران، تاکنون در این خصوص اطلاعیه‌ای در زمینه حل مشکلات و یا بروزرسانی سیستم در اختیار کاربران و از جمله وکلا منتشر نکرده است.

خطا 337 عدل ایران

‫۶ دیدگاه ها

  1. با سلام واقعا خجالت آور و باعث شرمساری باید باشه برای این دولت که توانایی رفع پیش پا افتاده ترین نیازهای مردم رو نداره در دیگر دول دنیا با بهترین تکنولوژی از اتلاف وقت و هزینه مردمشون در اختیار شهروندان خودشون هستن بعد تو این مملکت تنها چیزی که ارزش نداره وقت و عمر و جان مردم هست بعد ادعای صادر کردن انقلاب و روش زندگی و اداره امور رو به دنیا دارن این مسئولین بی سواد و بی تخصص و بی مسئولیت و رانتخوار که در واقع از نظر جایگاه و شایستگی حتی به اندازه یک رفتگر شهرداری وجاهت ندارن

  2. دولت یا هر نهادی که نتونه مشکلات عادی مردم حل کنه بهتره بگه توانایی انجام ندارم و مسئولیت را به کسی که لایق کاردان شایسته مدیر و مدبر است بسپارد .

  3. بی تخصصی و انتصابات بدون کارشناسی بیداد میکند متاسفانه نتیجه میشود این سایت و عدم تخصص ، چرا دیجیکالا با اون همه کاربر به مشکل نمیخوره

    1. متأسفانه دیگ این اواخر اختلال عدل ایران عادی شده و روزای تعطیل به کلی قطع میشه تکلیف مهلت اعتراض و…چه میشه؟!کی جوابگو هست
      اگ نمی‌تونید یه سامانه راه اندازی کنید بگید تا تکلیفمون مشخص باشه همون دستی لایحه تحویل بدیم

  4. متاسفانه این سامانه به جای اینکه کار رو راحتر کنه به دلیل قطعی مکرر و عدم پشتیبانی درست و به موقع بیشتر باعث عقب افتادن کارها و ناراحتی شده و عملا کارایی موثری ندارن که باعث تأسفه .

  5. سلام وتحییت، ببخشید مابعنوان مسلمان صبوری را آموخته ایم اماّ بی‌غیرتی را هرگز،. اتلاف وقت مردم وبتاخیر افتادن کارهائیکه مقید به فرجه زمانی خاص است بالتبع صرف وقت وگرفتن گواهی از مدیران مربوطه که تاخیر ناشی از سیستم بوده وخارج از اختیار وکیل یک فرسایش روحی وروانی و عامل دیگر فرسایش روحی و روانی تلاش بیهوده وعقیم وابتر ماندن کارها در سامانه ای که خیلی راحت پیام خطای سرور می‌دهدواز سوی دیگر مطالبه گری موکل همگی دست بدست داده تا عمر مفید را از حرفه وکالت بکاهد درخاتمه یک شخص بی اعصاب بجای گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا