گفت و گوویژه

مشارکت ۶۰ درصدی وکلا در انتخابات آنلاین کانون وکلای خراسان

وکلاپرس- عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای خراسان درخصوص برگزاری انتخابات آنلاین هیات مدیره این کانون از مشارکت قریب به ۶۰ درصدی وکلای دادگستری این کانون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری خراسان انتخابات دوازدهمین دوره هیات مدیره را ۳۰ آذرماه به دو صورت آنلاین و الکترونیکی، برگزار کرد. این کانون برای اولین بار در میان کانون های وکلای سراسر کشور به برگزاری انتخابات به روش آنلاین روی آورد.

بیشتر بخوانید:

برگزاری نخستین انتخابات آنلاین توسط کانون وکلای خراسان

دکتر سیدمحسن حسینی پویا، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات برگزاری این انتخابات گفت: آیین نامه جدید لایحه استقلال امکان برگزاری الکترونیک و برخط را برای کانون ها در نظر گرفته است.

وی افزود: در همین راستا کانون وکلای دادگستری خراسان پیش قدم شد و انتخابات آنلاین را برگزار کرد. البته به صورت همزمان امکان شرکت در انتخابات به صورت حضوری و الکترونیکی نیز فراهم شده بود. هیات نظارت پس از طرح پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر انتخابات آنلاین، بررسی جوانب موضوع و برگزاری جلسات متعدد با مجری برگزاری این انتخابات، با مسئله موافقت کرد.

وکیل حسینی پویا با اشاره به چالش های موجود در این فرآیند گفت: از آنچا که نخستین کانون بودیم، ریسک برگزاری آنلاین وجود داشت اما تلاش کردیم با برگزاری آزمایشی انتخابات در چند نوبت این مشکلات را به حداقل برسانیم.

قریب به ۶۰درصد از اعضای کانون وکلای خراسان در انتخابات شرکت کردند

این مدیر نهاد وکالت با اشاره به استقبال قابل توجه همکاران گفت: برای نخستین بار، قریب به ۶۰ درصد از اعضای کانون وکلای خراسان در انتخابات شرکت کردند و بیش از ۷۵ درصد شرکت کنندگان از طریق انتخابات آنلاین مشارکت داشتند. باتوجه به اینکه کانون وکلای خراسان شامل دو استان است و امکان حضور برخی وکلا در مشهد فراهم نبود، این شیوه بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

خوشبختانه سامانه با هیچ خطای اینترنتی و اختلال مواجه نشد

حسینی پویا ادامه داد: بازخورد همکاران از این روش بسیار مثبت بود؛ چرا که کل فرآیند رای دادن کمتر از یک دقیقه زمان برد. اگرچه راهکاری برای رفع اختلال نیز در نظر گرفته شده بود، اما خوشبختانه سامانه با هیچ خطای اینترنتی و اختلال نیز مواجه نشد.

او در پایان گفت: تجربه موفق کانون وکلای خراسان سبب خواهد شد سایر کانون ها -که اتفاقا پیگیر برگزاری انتخابات کانون وکلای خراسان بودند و فرآیند را رصد می‌کردند-  به سمت برگزاری انتخابات آنلاین بروند.

یک دیدگاه

  1. اینکه بالاخره کانونها منفعت و مصلحت باندی هیات مدیره های دوره ایی و حداقلی رو کنار گذاشتند و حاضر به برگزاری الکترونیکی انتخابات شدند یه اتفاق خوبه.
    امیدوارم این اتفاق خوب هم طی دو شال ایندهبا صدور پروانه پایه یک برای گروه اول و دوم کاراموزان تسهیلی(که حدود ۲۵ درصد وکلای فعلی هستند) و حضور حداکثری اونا همراه بشه و بساط هیات مدیره های باندی و حداقلی و دو دوره درمیانی در کانونها رو جمع کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا