گفت و گوویژه

علت لغو انتخابات کانون وکلای کرمان از زبان یکی از منصرفین: عدم برگزاری انتخابات آنلاین

وکلاپرس- کاندیدای انصرافی از هفتمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان موضوع ناقص شدن ائتلاف به دلیل عدم تایید صلاحیت برخی از وکلا را تکذیب کرد.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته (۱۸ بهمن ماه) هیأت نظارت بر هفتمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل عدم حد نصاب تعداد داوطلبین، برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر مقدور نیست و از لغو برگزاری این انتخابات خبر داد.

ناقص شدن ائتلاف به دلیل عدم تایید صلاحیت برخی از وکلا را تکذیب میکنم

دکتر محمدهادی نادری، یکی از نامزدهای انصرافی از شرکت در انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس، صمن تکذیب ناقص شدن ائتلاف به دلیل عدم تایید صلاحیت برخی از وکلا درخصوص علت این انصراف گفت: به عنوان یکی از نامزدهای انصرافی تاکنون حتی با دونفر از نامزدهای انصرافی یک کلمه گفت و گو نداشته ام و نمیدانم چرا باید به نادرست، ناقص شدن ائتلافی که از آن بی خبرم، دلیل انصراف اینجانب توصیف گردد.

بیشتر بخوانید:

علت انصراف، عدم پذیرش «انتخابات برخط» بود

وی ادامه داد: از آنجا که این مطلب نادرست و برخلاف واقع بوده و به دلیل عدم پذیرش «انتخابات برخط» موضوع تبصره ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی لایحه استفلال انصراف خود را اعلام کردم.

این وکیل دادگستری افزود: در راستای ماده ۲۳ قانون مطبوعات و به منظور آگاهی همکاران و برخط شدن انتخابات کانون های وکلای دادگستری اعلام میکنم که بیش از نیمی از وکلای استان کرمان خارج از مرکز این استان فعالیت دارند که باتوجه به میانگین فاصله ۵۰۰ کیلومتری رفت و آمد تا مرکز استان، امکان مشارکت و اعمال حق انتخاب نیمی از اعضا نابرابر و با مانع خواهد بود.

عدم برگزاری انتخابات به صورت برخط موجب عدم تمایل اکثر اعضا به شرکت در انتخابات شد

نادری همچنین گفت: بر این اساس در تبصره ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی لایحه استفلال کانون های وکلای دادگستری پیش بینی شده است که در صورت وجود امکانات فنی، انتخابات به صورت برخط برگزار شود تا این فاصله مانع تساوری در حق انتخاب وکلا نباشد. همچنین خواسته شده است تا در جهت صیانت از حقوق مقرر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، چون اصل تساری حقوق (اصول نوزدهم و بیستم) و اصل مراحعه به آرای عمومی (اصل ششم) و اصل لاضرر و منع سوء استفاده (اصل چهلم)،انتخابات هیات مدیره کانون وکلای کرمان به صورت برخط برگزار شود.

او در پایان گفت: بر همین اساس عدم برگزاری انتخابات به صورت برخط موجب عدم تمایل اکثر اعضا به شرکت در انتخابات و منجر به انصراف برخی نامزدها از جمله من گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا