اخبار کانون هاویژه

علت لغو انتخابات کانون وکلای کرمان چه بود؟

جزئیاتی از چرایی انصراف هفت نامزد انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان

وکلاپرس- هیأت نظارت بر هفتمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان خاتمه این انتخابات را بدون برگزاری فرآیند رأی گیری به علت انصراف ۷ نفر از نامزدها اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، کمتر از ۴۸ ساعت مانده به برگزاری انتخابات هیأت نظارت بر این رقابت صنفی امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل عدم حد نصاب تعداد داوطلبین، برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر مقدور نیست و تاریخ جدید برگزاری این انتخابات متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

براساس این اطلاعیه، محمدرضا صفی نتاج، پوریا رضی، علی حسام عارفی، محمدهادی نادری، مسعود هاتفی نسب، ناصر ایرانمنش و ندا نعمت‌اله زاده ماهانی انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کرده اند.

ناقص شدن ائتلاف به دلیل عدم تایید صلاحیت برخی از وکلا

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این ماجرا گفت: علت انصراف ها اعلام نشده است اما ظاهر قضیه بر این است که عدم تایید صلاحیت برخی از وکلای داوطلب توسط دادگاه عالی انتظامی قضات سبب شد تا ائتلافی که توسط یک سری از وکلا شکل گرفته بود، کامل نباشد.

طرح درخواست برای برگزاری انتخابات به صورت برخط و تغییر زمان و مکان برگزاری

وی ادامه داد: حتی از هیات نظارت درخواست شده بود که انتخابات به صورت برخط برگزار شود و یا زمان و مکان برگزاری آن تعییر کند اما گویا برای هیات نظارت چنین اقدامی مقدور نبوده است. به همین علت با انصراف خود انتخابات را از حد نصاب انداختند و لذا به دلیل اینکه تعداد کاندیداها از ۷نفر کمتر شد، برگزاری آن لغو شد.

لازم به ذکر است درباره شروع مجدد روند انتخابات کانون وکلای کرمان هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

متن اطلاعیه هیأت نظارت بر هفتمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان

با توجه به انصراف ٧ نفر از داوطلبین محترم عضویت در هفتمین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان به نام‌های آقایان ١- محمدرضا صفی نتاج، ٢- پوریا رضی، ٣- علی حسام عارفی، ۴- محمدهادی نادری، ۵- مسعود هاتفی نسب، ۶- ناصر ایرانمنش و ٧- خانم‌ ندا نعمت‌اله زاده ماهانی و مستنداً به صراحت ماده ٢ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ١٣٣٣ و عدم حد نصاب تعداد داوطلبین، برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر مقدور نمی‌باشد بنابراین ضمن اعلام خاتمه انتخابات در این مرحله به اطلاع می‌رساند که تصمیم مقتضی راجع به آغاز فرآیند جدید انتخابات متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    لطفا جهت رعایت حق پاسخگویی در قوانین مطبوعاتی ،
    در پاسخ به خبر اعلامی، علت انصراف در انتخابات را از وکلای انصراف داده شده سوال کرده و انتشار دهید.
    وکیل محمدهادی نادری
    ۰۹۱۳۲۷۹۱۳۴۰

    1. با سلام و درود
      توضیحات خود را برای شماره ۰۹۲۰۳۱۴۷۰۴۳ تلگرام بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا