اخبار کانون هاویژه

تعویق انتخابات کانون وکلای کردستان به علتی عجیب!

وکلاپرس ـ روابط عمومی کانون وکلای کردستان اعلام کرد هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای کردستان در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر سنندج انتخابات این نهاد را به یک ماه آینده موکول کرده است.

به گزارش وکلاپرس، هیأت نظارت بر انتخابات کانون وکلای کردستان یک روز پیش از برگزاری انتخابات این نهاد(۲۳ دی) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به علت ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتخابات را به تعویق انداخته است!

 این در حالی است که بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، شهر سنندج و استان کردستان در وضعیت آبی به سر می‌برند و به نظر می‌رسد تهدید شیوع ویروس کرونا در این استان در حدی نیست که احتیاج به تعویق انتخابات کانون مذکور بوده باشد.

متن اطلاعیه تعویق انتخابات کانون وکلای کردستان(دی ۱۴۰۰)
متن اطلاعیه تعویق انتخابات کانون وکلای کردستان(دی ۱۴۰۰)

 لازم به ذکر است تا روز سه شنبه هفته جاری ۵ نامزد(از ۱۳ نامزد) انتخابات کانون وکلای کردستان به عللی اعلام انصراف از کاندیداتوری کرده بودند و پیگیری‌های خبرنگار وکلاپرس نشان می‌دهد احتمالا روز گذشته نیز ۲ کاندیدای دیگر به جمع منصرفین پیوسته‌اند.

بر اساس شنیده‌ها، آقایان خلیل صفائی، شهرام صلواتی، امید رشیدی و اقبال اختر کاوان و خانم رزیتا گروهی پنج نامزدی بودند که تا روز سه شنبه خبر انصراف ایشان از شرکت در انتخابات دست به دست می‌شد. فاروق ظهیرنیا نیز یکی از کاندیداهایی است که اخیرا انصراف داده است.

به نظر می‌رسد حضور تنها ۷ نامزد برای کسب ۸ کرسی هیأت مدیره کانون وکلای کردستان در تصمیم به عدم برگزاری انتخابات کانون مذکور بی‌تأثیر نبوده است.

همچنین جای این سؤال باقی است در صورتی که علت اصلی تعویق انتخابات مذکور پیشگیری از وقوع ویروس کرونا بوده باشد، با توجه به احتمال شیوع سویه اومیکرون در کشور طی روزهای آینده، آیا ماه آینده زمان مناسبی برای برگزاری انتخابات خواهد بود یا خیر؟

به نقل از یک منبع آگاه مجوز برگزاری انتخابات از سوی ستاد کرونا صادر شده است و مجوزی مبنی بر لغو انتخابات وجود ندارد.

علاوه بر این یکی دیگر از منابع خبری وکلاپرس اعلام کرد علت اصلی لغو انتخابات، تحقیق و تفحص هیات نظارت درخصوص انصراف پنج نفر از کاندیداها بوده است؛ زیرا رئیس هیات نظارت و برخی دیگر منکر انصراف نامزدها بودند که در جلسه دیشب هیات نظارت مجددا به انصراف خود در انتخابات اذعان کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا