اخبار کانون هاویژه

قبولی ۶۷ پذیرفته شده آزمون وکالت در کانون وکلای البرز منتفی اعلام شد

وکلاپرس _ هیأت مدیره کانون وکلای البرز قبولی ۶۷ تن از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ این نهاد را کأن لم یکن و منتفی اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، قبولی نزدیک به هفتاد نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ در کانون وکلای البرز با مصوبه هیأت مدیره این نهاد منتفی اعلام شد

علت اخذ این تصمیم عدم مراجعه و ثبت نام افراد پذیرفته شده سهمیه آزاد و ایثارگری بوده است. یک نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

در متن صورت جلسه پنجاه و هفتم هیأت مدیره کانون وکلای البرز آمده است:

«در خصوص لیست پیوست مبنی بر عدم مراجعه و ثبت نام ۵۳ نفر از پذیرفته شدگان سهمیه آزاد سال ۱۴۰۲ و انصراف تعداد یک نفر از پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ و عدم مراجعه و ثبت نام تعداد ۱۳ نفر از پذیرفته شدگان سهمیه ایثارگران سال ۱۴۰۲،‌ مقرر شد مطابق ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی لایحه استقلال، قبولی این تعداد به شرح پیوست کان لم یکن تلقی می گردد.»

نگاهی به رویه و سابقه خبر

پیشتر نیز کانون وکلای اصفهان، قبولی سه نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ را به علت نقص در گواهی پایان خدمت سربازی تا پیش از ثبت نام در آزمون وکالت و ۱۲ نفر هم به علت نداشتن مدرک کارشناسی قبل از ثبت نام در آزمون وکالت، کان لم یکن اعلام کرده بود.

همچنین کانون وکلای اصفهان، قبولی ۳۵ نفر از پذیرفته‌ شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در میان سهمیه آزاد و سهمیه ایثارگران این کانون را به علت عدم مراجعه یا ثبت نام و نقص پرونده منتفی اعلام کرده بود.

مشابه چنین تصمیم‌هایی در کانون وکلای خراسان شمالی ، گیلان و خراسان نیز اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید:

گزارش جلسه پنجاه و شش و پنجاه هفت هیأت مدیره کانون وکلای البرز

به نقل از روابط عمومی کانون وکلای البرز، گزارش جلسات ۵۶ و ۵۷ هیات مدیره دوره ششم کانون وکلای دادگستری البرز به شرح زیر است:

گزارش جلسه‌ی ۵۶ 

در تاریخ سیزدهم اسفند۱۴۰۲، پنجاه و ششمین جلسه هیأت مدیره دوره ششم کانون وکلای دادگستری البرز رأس ساعت: ۰۰/۱۲ ظهر با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید به ریاست آقای علی اسداله پور و حضور آقایان : مجتبی باری، قدرت الله فرحبخش،‌ رضا کوهدار ، ‌وحید نصیری اوانکی ، جواد عروجی، سعید اکبرزاده و سرکار خانم هاله میرلو تشکیل گردید.

الف)‌گزارش امور جاری

آقای اسداله پور ضمن شرح اقدامات انجام شده کانون اظهار داشتند در دو هفته ای که گذشت جشن استقلال علیرغم کارهای زیادی که وجود داشت،‌ با تکیه بر تجربیات قبلی با موفقیت و حضور باشکوه همکاران برگزار گردید. در مورد کارآموزان اقداماتی خوبی انجام و جلسات آموزشی مهمی با حضور اساتید و قضات،‌ برگزار شد. در دوره تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جلسه ای در سالن دکتر کاتوزیان برگزار و داوطلبان حضور یافتند. در خصوص مسائل اسکودا نیز ظاهرا تا کنون هیچ خبری منتشر نشده است و دادگاه عالی انتظامی نیز هنوز در خصوص داوطلبین هیچ نظر رسمی اعلام نکرده است.

آقای سالمی به عنوان مسئول کارگروه زمین در جلسه با ارائه گزارش کتبی توضیحاتی را به هیئت مدیره ارائه نمودند و گزارش کتبی خویش را در اختیار اعضاء‌هیئت مدیره قرار داد. در خصوص طرح دادخواهی پیرامون زمین مقرر شد با استخدام دو نفر وکیل کیفری کار و حقوقی کار مسائل را پیگیری نماییم و تا جلسه ‌آینده در خصوص دو نفر وکیل تعیین تکلیف می گردد.

در خصوص پیشنهاد خرید ملک یا زمین مقرر شد تا هفته آینده چنانچه هریک از اعضاء‌موردی را داشته باشند معرفی و اتخاذ تصمیم شود.

ب) در خصوص اصلاح مقررات ماده ۵۴ آیین نامه اجرایی آقای کیانی اعلام کرده قوه قضائیه با اصلاح موافقت نموده و عن قریب رسما اعلام خواهد شد.

ج- در خصوص کارآموزان دوره ۴۰۱ با توجه به این که در تاریخ ۲۰ مرداد آزمون گرفته شده است و عملا نامه محاکم در ۷ مهرماه اعلام شده است لکن می توانیم وحدت ملاک را برای CMS روز آزمون مبنا قرار دهیم و چون همه قبول شده اند و از سویی برخی کانون ها CMS را باز نموده اند،‌ پیشنهاد می گردد با توجه به آزمون ۲۰ مرداد و قبولی همه کارآموزان، در تاریخ ۲۰ اسفند امسال CMS آنان را باز نماییم و بررسی محاکم و گزارشات را شروع کنیم،‌ مقرر از تاریخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ ، پروسه فعال کردن CMS کارآموزان ۱۴۰۱ آغاز گردد.

د- در خصوص تمدید قرارداد کار کارکنان مقرر شد قرارداد کارکنان در سال آینده فقط برای سه ماه اول سال تمدید و ادامه کار در مابقی سال را به تصمیم هیئت مدیره آینده واگذار نمایند.

ه- درخواست‌های همکاران مورد بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

گزارش جلسه‌ی ۵۷

در تاریخ بیست و یکم اسفند۱۴۰۲، پنجاه و هفتمین جلسه هیأت مدیره دوره ششم کانون وکلای دادگستری البرز رأس ساعت: ۰۰/۱۴ ظهر با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید به ریاست آقای علی اسداله پور و حضور آقایان: مجتبی باری، قدرت الله فرحبخش،‌ رضا کوهدار، ‌وحید نصیری اوانکی، جواد عروجی،سعید اکبرزاده و سرکار خانم هاله میرلو تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه سرکار خانم عسل کمال به عنوان ریاست کمیسیون روابط عمومی در جلسه حاضر و گزارش کاملی در خصوص برگزاری جشن استقلال و کلیه جلسات آموزش کارآموزان و سایر امور مربوط به اطلاع رسانی در سالی که گذشت ارائه نمودند.

الف)‌ گزارش امور جاری

آقای اسدالله پور ضمن ارائه گزارش امور جاری در هفته قبل عنوان نمودند اولین جلسه کارآموزان در تاریخ ۲۱/۱۲/۱۴۰۲ با حضور کارآموزان قبولی ۱۴۰۲ برگزار شد و همچنین با توجه به برگزاری انتخابات در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ضمن تشکر از زحمات هیات مدیره در طول سال گذشته از ایشان خواست در زمان باقی مانده نیز تلاش لازم را در جهت نیا به اهداف کانون انجام دهند .

ب) نظر به وجود سوابق انتظامی متعدد چند تن از همکاران و در راستای تقاضای دادستان انتظامی مبنی بر تعلیق ایشان موضوع در جلسه هیئت مدیره مطرح و با رای تمامی اعضاء‌هیئت مدیره تقاضای تعلیق ایشان را وفق مقررات ماده ۱۸ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری از دادگاه انتظامی انجام شد.

ج- در خصوص لیست پیوست مبنی بر عدم مراجعه و ثبت نام ۵۳ نفر از پذیرفته شدگان سهمیه آزاد سال ۱۴۰۲ و انصراف تعداد یک نفر از پذیرفته شدگان ۱۴۰۲ و عدم مراجعه و ثبت نام تعداد ۱۳ نفر از پذیرفته شدگان سهمیه ایثارگران سال ۱۴۰۲،‌ مقرر شد مطابق ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی لایحه استقلال، قبولی این تعداد به شرح پیوست کان لم یکن تلقی می گردد.

د- درخواست‌های همکاران مورد بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا