اخبار بین المللیویژه

فوچیگامی ریکو با رأی بالا به عنوان اولین زن رئیس فدراسیون‌ کانون‌های وکلای ژاپن انتخاب شد

وکلاپرس _ فوچیگامی ریکو با کسب ۱۱۱۱۰ رای اولین زنی است که در طول عمر فدراسیون کانون‌های وکلای ژاپن به عنوان رئیس این نهاد انتخاب شده است.

به گزارش وکلاپرس، علی رغم اینکه تاکنون هیچ زنی در راس سه سازمان قضایی وکلا، دادستان‌ها و قضات ژاپن نبوده است، بالاخره یک زن وکیل برای اولین‌بار رئیس فدراسیون‌ کانون‌های وکلای ژاپن شد.

بیشتر بخوانید:

انتخاب با رأی قاطع یازده هزار و صد و ده رأی وکلای دادگستری

فوچیگامی ریکو (رئیس سابق کانون وکلای توکیو) با کسب ۱۱۱۱۰ رای توانست حائز بیشترین آرای انتخابات این فدراسیون شود. این در حالی است که نفر دوم این انتخابات یعنی وکیل اویکاوا (عضو کانون وکلای استان چیبا) صرفا موفق به کسب ۳۹۰۵ آرای وکلای دادگستری شد.

خبرگزاری NHK اطلاع داده است که وکیل ریکو از ماه آوریل به مدت دو سال عهده‌دار سمت ریاست فدراسیون‌ کانون‌های وکلای ژاپن خواهد بود.

فوچیگامی ریکو کیست؟

فوچیگامی ۶۹ ساله، در استان ناکازاکی در جنوب غرب ژاپن متولد شده است. او در سال ۱۹۸۳ وکیل شد و به عنوان رئیس کانون وکلای توکیو خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید:

فوچیگامی روز جمعه گفت: تمام تلاش خود را برای تبلور برابری جنسیتی و کمک به ایجاد احترام بیشتر به تنوع و تکثر انجام خواهد داد.

فوچیگامی افزود: قویا انتظار دارد بخشی از قانون مدنی که تصریح می‌کند زوج‌های متاهل در ژاپن باید نام خانوادگی یکسانی داشته باشند، در نهایت خلاف قانون اساسی شناخته شود.

لازم به ذکر است در ژاپن، تقریبا در تمامی ازدواج‌ها زنان نام خانوادگی خود را به نام خانوادگی شوهرانشان تغییر می‌دهند.

نتیجه آرای انتخابات فدراسیون کانون‌های وکلای ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا