گفت و گو

وکیل مدافع دختران پرونده موسوم به خانه وحشت تهران از صدور حکم اعدام برای متهم خبر داد

وکلاپرس– وکلای مدافع قربانیان پرونده معروف به خانه وحشت تهران از صدور حکم اعدام برای متهم پرونده به اتهام ۳ فقره زنای به عنف خبر دادند.

به گزارش وکلاپرس، از ۱۵ آذر سال گذشته که ماجرای قتل یک دختر و زندانی بودن سه قربانی در یک خانه واقع در تهران منتشر شد، تحقیقات درخصوص این پرونده آغاز شد. متهم این پرونده که ۳۳ سال دارد، با معرفی خود به عنوان مامور پلیس و فریب دختران، آنها را در خانه خود زندانی میکرد.

وکلای مدافع قربانیان (وکیل محمود حاجلویی و وکیل مسعود افرازه) در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس با اعلام صدور رأی دادگاه، از محکومیت سعید ایروانی  به اعدام با چوبه دار به دلیل ارتکاب سه فقره زنای به عنف خبر دادند.

وکیل محمود حاجلوئی درخصوص جزئیات رأی صادره گفت: شاکیان این پرونده سه نفر بودند. درخصوص اتهام آقای سعید ایروانی، دایر بر اتهام سه فقره زنای به عنف که به بهانه جای خواب دادن به قربانیان، آنها را به منزل شخصی می برده و به آنان تجاوز می کرده است، دادگاه با نظر به محتویات پرونده ازجمله شکایت شاکیان خصوصی، گواهی های پزشکی قانونی، اظهارات بی شائبه شکات نزد دادگاه و نحوه دستگیری متهم پس از کشف یک جسد در منزل وی و اقاریر صریح متهم درخصوص آوردن شکات به منزل خود و نگهداری طولانی مدت آنان و همچنین تایید اظهارات شکات توسط خواهر متهم مبنی بر روابط غیراخلاقی و تجاوز به شکات و… وقوع جرم زنای به عنف را محرز دانست.

او افزود: به استناد مواد ۱۶۰، ۱۶۲، ۱۷۳، ۲۱۱، ۲۲۱ و بند پ ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی متهم را به یک مرتبه اعدام با چوبه دار به عنوان حد شرعی محکوم کرد. این رأی در تاریخ ۳۰ شهریورماه صادر شده است و ۲۰ روز مهلت تجدیدنظرخواهی دارد.

بیشتر بخوانید:

همچنین وکیل مسعود افرازه نیز درباره پرونده مذکور گفت: وکلای پرونده، اینجانب، وکیل محمود حاجلویی و وکیل فاطمه علی قاضی هستیم که همگی تعیینی بوده ایم. به عبارت دیگر پدران دو تن از قربانیان به من و همکارم محمود حاجلویی مراجعه کردند و ما وکالت پرونده را بر عهده گرفتیم.

افرازه ادامه داد: باتوجه به وضعیت و شرایط زندگی قربانیان این حادثه، اقدامات وکلا از صرف وکالت فراتر رفت و خوشبختانه شرایط حضور یکی از قربانیان در بهزیستی نیز فراهم شد. به عبارت دیگر اقداماتی در حوزه مددکاری نیز در این پرونده صورت گرفت.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر تعداد قربانیان این پرونده گفت: تعداد قربانیان ۳ نفر بودند. یک مورد قتل نیز واقع شده است اما از آنجا که فعلا اقراری از سوی سعید ایروانی صورت نگرفته است، پرونده درخصوص این مسئله هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

افرازه ادامه داد: براساس آزمایش‌های دی ان ای، مقتول مشهدی است و مادرش پیگیر پرونده هست.

این وکیل دادگستری با اشاره به سابقه کیفری قبلی متهم گفت: متهم سوابق کیفری دیگر نیز داشته است؛ او سابقه ارتکاب یک قتل غیرعمد (پرستار مادرش) را داشته و پس از گذراندن حبس، آزاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا