اخبار بین المللیویژه

صدا و سیما: قتل یک وکیل زن در اکوادور آغاز مجدد اعتراضات زنان در این کشور را همراه داشته است

وکلاپرس- قتل یک وکیل زن به نام ماریا بلن برنال در اکوادور آغاز مجدد اعتراضات زنان در این کشور را در اعتراض به زن کشی به همراه داشته است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه صد‌ها زن روز شنبه در اعتراض به زن کشی در اکوادور که به گفته مقامات یک سازمان غیر دولتی از آغاز سال تاکنون ۲۰۶ زن از جمله یک وکیل زن به قتل رسیده اند، تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید:

قتل «ماریا بلن برنال» (Maria Belen Bernal)، وکیل ۳۴ ساله به دست ستوان ژرمن کارسرس، همسر وی کشور اکوادور را به لرزه انداخته است.

مظنون اصلی قتل وکیل ماریا بلن برنال فراری است

این وکیل زن ۱۱ سپتامبر بعد از ورود به مدرسه عالی پلیس، مرکز آموزش افسران واقع در حومه پایتخت اکوادور که برای دیدار با همسرش به آنجا رفته بود، ناپدید شده بود. همسر او مظنون اصلی قتل وی و در حال حاضر فراری است.

جسد این زن چهار روز بعد روی تپه‌ای در نزدیکی مدرسه عالی پلیس پیدا شده است.

تظاهر کنندگان پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها شعار‌هایی مانند «به من خوب نگاه کن، زیرا ممکن است من قربانی بعدی باشم»، به چشم می‌خورد، با خود حمل می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

تظاهر کنندگان در حالی که شعار «ما می‌خواهیم زندگی کنیم» سر می‌دادند، در خیابان‌های پایتخت اکوادور و همچنین در سایر شهر‌های این کشور با شعار «علیه دولت زن کش متحد شوید» راهپیمایی کردند

دستور اخراج دو ژنرال و برکناری وزیر کشور

«گیرمو لاسو»، رئیس جمهور اکوادور در چارچوب این پرونده دستور اخراج دو ژنرال و برکناری پاتریسیو کاریلو، وزیر کشور را صادر کرده است.

تظاهر کنندگان که در مقابل مقر پلیس در شمال کیتو تجمع کرده بودند، به پرتاب تخم مرغ و با رنگ‌های اسپری قرمز و زرد به کشیدن نقاشی روی دیوار‌ها مبادرت کردند.

به گفته مقامات یک سازمان غیر دولتی که بر خشونت جنسی در اکوادور نظارت می‌کند، از آغاز سال در این کشور قتل ۲۰۶ زن ثبت شده است.

دفتر دادستان کل اکوادور اعلام کرد از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۵۷۳ زن به قتل رسیده اند که مجازات این جنایت ممکن است تا ۲۶ سال حبس باشد.

بر اساس آمار‌های رسمی در اکوادوراز هر یکصد زن ۶۵ زن ۱۵ تا ۴۹ ساله شکلی از خشونت را متحمل شده است. اکوادور ۱۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا