اخبار بین المللی

شکایت یکی از ارائه دهندگان اینترنت از نتفلیکس به علت ترافیک ناشی از بازی مرکب

وکلاپرس- یکی از ارائه دهندگان اینترنت به علت ایجاد ترافیک انفجاری اینترنت در کره جنوبی ناشی از سریال بازی مرکب از شرکت نتفلیکس شکایت کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، SK Broadband از شرکت نتفلیکس (Netflix) بابت ایجاد ترافیک انفجاری اینترنت در کره جنوبی ناشی از استقبال مخاطبان به سریال بازی مرکب شکایت کرد.

محبوبیت سریال بازی مرکب؛ عامل ایجاد ترافیک انفجاری اینترنت در کره جنوبی

محبوبیت سریال بازی مرکب (Squid Game) و استقبال مخاطبان جهت مشاهده این مینی سریال به حدی بوده است که شرکت ارائه دهنده پهنای باند SK Broadband از نتفلیکس به دلیل استفاده از خدمات این شرکت و عدم پرداخت هزینه ان شکایت کرده است..

این شرکت مدعی شده که محبوبیت این سریال باعث ترافیک انفجاری اینترنت در کره جنوبی شده است و به همین دلیل از شرکت نتفلیکس خواسته است تا هزینه های ناشی از موج ترافیک بابت این سریال را پرداخت کند.

دستورالعمل وزارت خانه های دولتی برای ارائه دهندگان محتوا

در سال های اخیر ISP های کره ای وزارت خانه های دولتی – مانند کمیسیون ارتباطات کره (KCC) و وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات (MSIT)- را وادار کرده اند تا قوانین و دستورالعمل هایی را تدوین کنند که شرکت های پخش خارجی را در پرداخت هزینه استفاده از شبکه تحت فشار قرار دهند.

در سال ۲۰۲۰، مجمع ملی قانونی را تصویب کرد که آن دسته از ارائه دهندگان محتوا را که بیش از یک میلیون کاربر و ۱ درصد ترافیک را تشکیل می دهند، موظف به تضمین ثبات خدمات می کند. هدف از این کار، مطالبه هزینه های مشترک خدمات جاری ISP ها بود.

جزئیات شکایت از نتفلیکس

منشاء این اختلاف از سال ۲۰۱۹ آغاز شد؛ شرکت SK Broadband شکایتی را درمورد امتناع نتفلیکس از پرداخت هزینه استفاده از خدمات این شرکت به کمیسیون ارتباطات کره ارائه کرد.

بر اساس گزارش Korea Economy Daily، شرکت ها نتوانستند به توافق برسند و نتفلیکس در آوریل ۲۰۲۰ از شرکت SK شکایت و اعلام کرد که ملزم به پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی نیست. در ژوئن سال ۲۰۲۱، دادگاه منطقه ای سئول علیه نتفلیکس حکم صادر و اعلام کرد که دریافت هزینه خدمات ارائه شده منطقی است و نتفلیکس باید مبلغی را برای این خدمات پرداخت کند. با این حال لازم است یک توافقنامه بین طرفین منعقد شود و آنها براساس اصل آزادی قرارداد به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: حقوق مالی هنرمندان مجری و حقوق معنوی در عرصه حقوق مجاور

اگرچه نتفلیکس در واکنش به این تصمیم دادگاه درخواست تجدیدنظرخواهی مطرح کرده بود اما به تازگی خبر شکایت شرکت SK از نتفلیکس به دلیل افزایش هزینه های ترافیک و نگهداری به دادگاه ارائه شده است. اخیرا ترافیک داده های نتفلیکس در شبکه ۲۴ برابر بیشتر از ماه مه ۲۰۱۸ است و بنابر گزارش های خود SK، این افزایش عمدتاً ناشی از موفقیت خارق العاده آثاری مانند سریال بازی مرکب است.

میزان بدهی شرکت نتفلیکس در سال ۲۰۲۰

براساس اعلام شرکت SK، بدهی شرکت نتفلیکس به این مجموعه در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۲۷.۲ میلیارد وون (۲۳ میلیون دلار) تخمین زده می شود.

شرکت نتفلیکس دومین تولیدکننده ترافیک داده در کره جنوبی است. این شرکت و همچنین شرکت گوگل  تنها شرکت هایی هستند که هزینه استفاده از شبکه را پرداخت نمی کنند درحالی که سایر ارائه دهندگان از جمله آمازون، اپل و فیس بوک هزینه استفاده از شبکه را پرداخت می کنند.

یکی از نمایندگان نتفلیکس اعلام کرده است که این شرکت به دنبال گفتگوی آزاد است تا با شرکت SK به یک راهکار برسند. این شرکت همچنین یک راه حل سخت افزاری به نام Open Connect Appliance ارائه کرده است تا به ISP ها کمک کند ترافیک را به طور کارآمد از طریق مراکز داده محلی -که سریع تر و ارزان تر از دسترسی به سرورهای خارج از کشور هستند- هدایت کنند. تاکنون شرکت SK Broadband این پیشنهاد را قبول نکرده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا