اخبار اسکودا

سند چشم انداز کمیسیون آموزش اسکودا به تصویب رسید

وکلاپرس- در نخستین جلسه کمیسیون آموزش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) که روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه   برگزار شد سند چشم‌انداز این کمیسیون به تصویب رسید.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، در این نشست که با حضور دکتر محمود حبیبی، نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، هوشنگ پوربابایی رئیس کمیسیون آموزش اسکودا و تمامی اعضا (علی خواجویی‌راد، دکتر حسین ادیب، شهرام مختاری و دکتر سیروس شهریاری) برگزار شد، وظایف کمیسیون آموزش و همچنین تدوین سند چشم‌انداز آموزشی اسکودا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ترسیم نظام متحدالشکل در زمینه آموزش برای کانون‌های وکلا

در ابتدای این جلسه دکتر محمود حبیبی، نایب رئیس اسکودا در سخنانی با اشاره به اینکه مطابق بند ب ماده ۳ اساسنامه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، یکی از اهداف و وظایف اسکودا ایجاد هماهنگی و اتخاذ رویه واحد در اجرای وظایف کانون‌های وکلا است، اظهار داشت: از آنجا که مطابق بند ۵ ماده ۶ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا، پیشرفت علمی و عملی وکلای دادگستری از وظایف ذاتی کانون‌های وکلای دادگستری است، کمیسیون آموزش اسکودا قصد دارد نظام متحدالشکل و واحدی را در زمینه آموزش برای کانون‌های وکلا ترسیم کند.

دریافت شهریه کلاس‌های آموزشی به عنوان یکی از منابع مالی اسکودا

وی ادامه داد: به علاوه برابر بند ث ماده ۳ اساسنامه اسکودا ارتقای سطح دانش حقوقی وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت و استفاده از دستاوردهای علمی و روز وکالت یکی از اهداف، وظایف و اختیارات اسکودا است. ضمن آنکه برابر ماده ۲۵ اساسنامه، دریافت شهریه کلاس‌های آموزشی به عنوان یکی از منابع مالی اسکودا بیان شده است.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: کمیسیون آموزش اسکودا به هیچ وجه قصد مداخله در امور اجرایی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور را نداشته و صرفا در چارچوب مواد اساسنامه، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وظایف تعیین شده برای کمیسیون آموزش

در این جلسه پس از بحث و تبادل‌نظر دو وظیفه مهم برای کمیسیون آموزش تعیین شد؛

  • اول تعیین سرفصل‌های آموزشی و اجرای مرحله دوم از مراحل کارآموزی و همچنین اتخاذ تدابیر و رویه‌های متحدالشکل در زمینه آموزش مدرن به وکلای دادگستری در سراسر کشور
  • و دوم ایجاد رویه یکسان در زمینه صدور پروانه‌های وکالت‌ تخصصی برای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور.

همچنین اعضا در ادامه این جلسه درباره سند چشم‌انداز کمیسیون آموزش اسکودا بحث و تبادل نظر کردند و در نهایت این سند به تصویب رسید.

کمیسیون آموزش اسکودا
کمیسیون آموزش اسکودا

با این وجود هنوز سند چشم‌انداز کمیسیون آموزش منتشر نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا