اخبار صنفیویژه

سخنگوی شورای نگهبان : استفساریه قانون تسهیل به دست ما نرسیده است + فیلم

وکلاپرس- سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (۱۴۰۱/۶/۵) در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت طرح استفساریه قانون تسهیل اعلام کرد: این طرح به دست ما نرسیده است.

به گزارش وکلاپرس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در آخرین وضعیت طرح استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار که چهارشنبه گذشته در صحن علنی مجلس تصویب شد، گفت: طرح دو فوریتی استفساریه قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار هنوز به دست ما نرسیده است.

وی افزود: بعد از دریافت نسبت به آن اظهارنظر می‌کنیم. بنای ما این است که نسبت به این موضوع انشاالله سریعتر اظهار نظر کنیم.

بیشتر بخوانید:

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به سوال درخصوص بررسی طرح استفساریه قانون تسهیل را در زیر مشاهده کنید:

‫۴ دیدگاه ها

  1. همین الان با اعمال ۷۰ درصد از یک درصد آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه کسانی که- به زبان معمول جامعه- ۷ از ۲۰ گرفته اند، قبول شده اند! درصورت تایید این به اصطلاح استفساریه توسط شورای محترم نگهبان، افرادی که ۲ از ۲۰ اخذ می کنند، وارد این حرفه خواهند شد. این مساله دستگاه قضایی و سیستم بوروکراسی کشور را به سمت فاجعه سوق خواهد داد. شورای محترم نگهبان بنا به ۱-صلاحیت های ذاتی خود در پاسداری از قانون اساسی که فصل مهمی از آن مرتبط با حقوق ملت است و ۲-در تطابق و تبعیت از رویه خود، باتوجه به اعلامی بودن تفسیر و عدم بیان اراده جدید،امکان وضع قاعده ازطریق تفسیر وجود ندارد و این استفساریه در مقام توسیع قانون به واقع وضع قاعده کرده و براساس رویه شورای محترم محکوم به رد است و ۳- هم اینک با همین تعداد نفراتی که با اعمال فرمول من عندی ۷۰ درصد فوق قبول شده اند، نه مرکز قوه قضاییه نه کانون های وکلا و نه قوه قضاییه توان مالی و امکاناتی برای آموزش این افراد ندارند و باتوجه به تحمیل هزینه های سنگین به دستگاه قضایی برای پوشش آموزش این تعداد افراد، محل تامین بار مالی تحمیلی هم معلوم نیست و بر همان سیاق مردود است. اگر اشکالی در جایی هست با تفکر و تعقل می توان راه کار صحیح ارایه کرد، نه با حب بغض این چنین با نادیده گرفتن تعهدات شرعی و الزامات قانونی کمر به هدم نهادهای جامعوی پرداخت! مسیری که انتهای آن درصورت اصرار به این بی قانونی های ضد قانون اساسی و فقه اسلامی، گشودن معبرهای فساد و قرار گرفتن دستگاه قضایی در معرض انواع مفسده ها خواهد بود. خوشبختانه سازوکارهای قانون اساسی در ایران اسلامی نهادهای مشروعیت سازی همچون شورای نگهبان را برای همین کارکردها و اصلاح کجروی های تمهید و تعبیه کرده است.

      1. کوگوش شنوا….اگر گوش شنوایی بود بی سوادهایی همچون خان دوژی به تنهایی نهادی صد ساله را به قهقرا نمیبرد…

  2. هدف بی اعتباری حرفه وکالت و تبدیل وضععیت اخذ پروانه وکالت به گواهینامه رانندکی خودرو هست که تعدادی مردودین ازمون ان را تهیه و تصویب و قیل و قال کردند به این شورای نگهبان هم امیدی نیست بی شک همین استفساریه را تایید خواهد کرد لحاظ نمره تراز برای ازمونی که هیچ سقف پذیرشی ندارد موجب خنده کودکان است اسکودا اگر عرضه دارد الان بایستی طبق بیانیه ای از شورای نگهبان درخواست برخورد منطقی و علمی بکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا