آگاهی و آموزش حقوقی

سامانه سامع؛ درگاه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین قضایی

وکلاپرس- سامانه سامع قوه قضاییه یا درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه جهت ارتباط سریع و بدون واسطه مردم و به صورت غیرحضوری با قوه قضائیه راه اندازی شده است.

به گزارش وکلاپرس، در سال‌های اخیر و در راستای اجرایی کردن اقتضائات دولت الکترونیک و بهره گیری از سامانه‌های اینترنتی، قوه قضاییه گام‌ها و تدابیر گوناگونی را در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان از جمله سامانه سامع، ارسال لایحه اشخاص حقیقی و … اتخاذ کرده است.

سامانه سامع قوه قضاییه یا درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه، درگاه ارتباط مستقیم مردم با مسئولین عالی قضایی بوده و شهروندان می‌توانند با ورود به این سامانه و ثبت درخواست خود مشکلات، مسائل و پیشنهاد‌های خود که مربوط به دستگاه قضایی است را ارسال کنند و پاسخ خود را در همین سامانه دریافت کنند.

افرادی که برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند، امکان دارد با مشکلاتی از جمله اطاله دادرسی و عدم انجام صحیح فرآیند دادرسی و… مواجه شوند و به همین منظور سامانه سامع (درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه) به نشانی https://same.eadl.ir راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

شکایات قابل طرح در سامانه سامع

سامانه سامع امکان را به افراد می دهد تا بتوانند شکایات خود را در زمینه های زیر ثبت نمایند.

  • زمان بر شدن فرایند دادرسی (اطاله دادرسی)
  • ثبت انتقاد از روند رسیدگی به دعاوی و دادرسی
  • ثبت انتقاد از مجریان احکام مدنی و کیفری و فرایند اجرای حکم
  • درخواست ملاقات حضوری با مسئولان قوه قضاییه
  • انتقاد از برخورد و کارکرد کارمندان و مسئولان قوه قضاییه
  • ثبت گزارش های مردمی از عملکرد بخش های مختلف قوه قضاییه
  • و سایر موارد مرتبط به امور قضایی (مباحث تولید، سایر ارفاقات قانونی، مشاوره و معاضدت)

در هنگام ثبت درخواست در این سامانه شما قادر هستید برای خودتان، فرزند، همسر، مادر، پدر، موکل و فرد تحت قیمومیت درخواست ثبت کنید و داشتن شماره ملی این شخص و شماره تماس آن ها برای ثبت درخواست از طرف آنها ضروری است.

توجه:

  • نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای ورود به سامانه سامع نیاز است که در سامانه ثنا ثبت نام و احراز هویت شوید.
  • همچنین هنگام ورود به سامانه سامع می بایست فیلتر شکن خود را خاموش نمایید
  • مدت زمان هر شخص هنگام کار با سامانه سامع ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده است و پس از این مدت باید مجدد با احراز هویت ثنا وارد سامانه شوید.

یک دیدگاه

  1. با سلام چرا در سامانه وقت ملاقات با ریاست محترم قوه ی قضاییه درج نشده چون واقعا برای زندگی و شغل من مشکل جدی بوجود اورده اند دستور ان ریاست محترم را لازم دارم اگه سایت یا درگاهی هست که نامه و درخواستم حتما به دست ریاست محترم قوه ی قضاییه برسد خواهشمند است ارشاد و راهنمایی فرمایید با تشکر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا