اخبار بین المللی

زندانیان سیاسی در مغرب اعتصاب غذای یک روزه کردند

وکلاپرس- زندانیان سیاسی کشور مغرب  همزمان با روز جهانی حقوق بشر به اعتصاب غذای یک روزه بعنوان یک نماد اعتراضی دست زدند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا جمعیت دفاع از حقوق بشر مغرب در اطلاعیه ای اعلام کرد: زندانیان سیاسی این کشور از عصر روز جمعه تا عصر روز شنبه ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ – ۱۹ آذرماه) جاری دست به اعتصاب غذایی نمادین زدند تا به وضعیت خود در زندان های این کشور اعتراض کرده باشند.

بیشتر بخوانید:

در این بیانیه آمده است: محمد زیان، ‏توفیق بوعشرین، ‏سلیمان الریسونی، ‏عمر الراضی، ‏نور الدین العواج، ‏رضی بنعثمان و ‏محمد باعسو از جمله زندانیان شاخصی هستند که در این اعتصاب غذا شرکت داشتند.

این جمعیت همچنین خبر داده است که از کلیه شعب خود خواسته است تا برای اعتراض به وضعیت حقوق بشر در مغرب، اعضای خود را به خیابان ها فرابخوانند و اعتراضات خیابانی انجام دهند.

جمعیت دفاع از حقوق بشر مغرب همچنین خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی در بند این کشور و احترام حکومت مغرب به آزادی بیان و احزاب شده است.

این بیانیه همچنین با «محمد زیان» وکیل زندانی اعلام همبستگی کرده است. این وکیلی – به نوشته این بیانیه – بر اساس رای تجدیدنظر دادگاه به سه سال حبس قطعی محکوم شده است؛ در حالی که از حق دفاع از خود برخوردار نبوده و بازداشت وی نیز به صورت اهانت آمیز و مغایر با کرامت انسانی صورت گرفته است.

جمعیت دفاع از حقوق بشر مغرب تاکید کرده است که این وکیل زندانی باید آزاد شود و از حق محاکمه عادلانه برخوردار باشد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا