اخبار قوه قضاییهویژه

رییس کل دادگستری استان ایلام: کانون وکلا شورای رهنمون طرح دعاوی تشکیل دهد

وکلاپرس- رییس کل دادگستری استان ایلام بر لزوم تشکیل شورای رهنمون طرح دعاوی درکانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از فارس صبح روز سه شنبه جلسه‌ای با اعضای هیات رئیسه کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه استان ایلام به ریاست عمران علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام برگزار شد

علیمحمدی رییس کل دادگستری استان ایلام در این جلسه گفت: گردش پرونده ها در استان ایلام بالاست و وکلا باید در جهت رفع مشکلات حقوقی و اجرای عدالت نقش خود را موثرتر اجرا کنند.

تشکیل شورای رهنمون طرح دعاوی و انتقال تجربیات به وکلای جوان

وی افزود: با توجه به تشکیل شورای رهنمون قضایی در دادگستری استان و کارکرد موثر این شورا از کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه درخواست دارم شورایی مشابه بنام شورای رهنمون طرح دعاوی برای حل مشکلات و گفت‌وگو در مورد موضوعات مهم حقوقی و تبادل تجربیات و انتقال آن به وکلای جوان و جامعه را تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:

حضور وکلا در دفاتر خدمات قضایی و نظارت بر طرح دعاوی

رییس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: از دیگر درخواست‌ها از کانون وکلا و مرکز وکلای استان در راستای کمک به اجرای عدالت حضور وکلا در دفاتر خدمات قضایی و نظارت بر طرح و تنظیم شکوائیه‌ها و دادخواست‌ها جهت جلوگیری از طرح دعاوی اشتباه، حضور وکلا در کمیته مدیریت اختلافات استان و استفاده از علم آنان در جهت حل معضلات حقوقی و همچنین حضور وکلا در بازدیدهای هفتگی است.

عالیترین مقام قضایی استان افزود: از زندانهای استان در جهت معاضدت و مشاوره حقوقی به زندانیان تشکر میکنم و امیدوارم که خواسته های مذکور هر چه سریعتر عملی شوند.

منبع: فارس

‫۲ دیدگاه ها

  1. آقای علیمحمدی بایدی برای وکلا به جز تکالیف قانونی مربوط به قبول وکالت تسخیری و معاضدتی وجود ندارد! کانون وکلا که زیرمجموعه شما نیست که دستور میدید! نهاد ماده ١٨٧ زیرمجموعه قوه قضائیه هستش نه کانون وکلا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا