اخبار قوه قضاییهویژه

رییس مرکز حفاظت قوه قضاییه: تفاوتی بین مرکز وکلا و کانون وکلا قائل نیستم/هیچ‌کجا عزت جمهوری اسلامی را ندارد

وکلاپرس- رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در نشست کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه استان تهران، اجرای صحیح عدالت و دفاع خوب از حقوق عامه را به کارآموزان متذکر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، در نشست کارآموزان وکالت استان تهران، گفت: از کسانی که این جلسه را تشکیل دادند خصوصا آقای بهادری جهرمی که با خلوص نیت در مرکز وکلا فعالیت می‌کردند قدردانی می‌کنم، ایشان و همه همکارانشان فعالیتی در این مجموعه انجام دادند که با گذشته قابل مقایسه نیست.

علم حقوق مهم‌ترین علم برای پیاده کردن عدالت است

وی ضمن تبریک به کارآموزان وکالت گفت: شان و منزلت این لحظه به بعد شما با شان و منزلت عمر سابق شما تفاوت دارد. دامنه علم حقوق بسیار وسیع است و علم حقوق مهم‌ترین علم برای پیاده کردن عدالت است. هرجایی که برای خلقت نابسامانی وجود داشته، عدالت وجود خارجی نداشته است شما باید از همین لحظه بدانید در کجا قرار گرفته‌اید.

بیشتر بخوانید: رییس دستگاه قضا: مردم از نظام اسلامی انتظار اجرای عدالت در همه زمینه‌ها را دارند؛ نه فقط عدالت در صدور حکم

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: شما ممکن است در یک خیابان در دل ۱۰۰ پزشک متخصص، یکی دو تابلو وکیل یا کارشناس ببینید پس معلوم است این انحصار در شغل وکالت معنا و مفهومی دارد.

پدر و مادر و پدر و مادر زن آقای بهادری جهرمی به هیچ جا وصل نیستند

وی با اشاره به رییس مرکز وکلای قوه قضاییه ادامه داد: چه نقطه عطفی وجود دارد که جایگاه آقای بهادری جهرمی این‌چنین ارتقا پیدا می‌کند؟ من مطمئنم پدر و مادر و پدر و مادر زن ایشان به هیچ‌جا وصل نیستند. ما نباید به دنبال مقام بگردیم. بگذاریم مقام به دنبال ما بگردد.

شخصا تفاوتی بین مرکز وکلا و کانون وکلا قائل نیستم

عبداللهی خاطرنشان کرد: من شخصا تفاوتی بین مرکز وکلا و کانون وکلا قائل نیستم، همه عزیزان در سربرگشان نوشته شده وکیل دادگستری. مواجهه با همکاران قضایی را از همین ابتدا تمرین کنید و این یک رکن جدی برای موفقیت در امر وکالت است و حتما خود را با علم تعریف کنید نه با سفسطه. در ادبیات و انشا حتما کار کنید. کوتاه‌ترین راه برای دفاع خوب، کمترین نوشته در لایحه است.

بیشتر بخوانید: رییس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: رؤسای دادگستری لیست وکلای مسأله دار را در اختیار همکاران قضایی قرار دهند

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: تقاضای من این است که در شخصیت خودتان شک نکنید از خطا کردن نترسید، هرکجا که بیشتر خطا کردید بیشتر دنبال یادگیری بروید.

وی خطاب به کارآموزان وکالت افزود: دنیا را بچرخید هیچ‌کجا عزت جمهوری اسلامی را ندارد، مردم ایران باشرافت‌ترین مردم جهان هستند، به آن‌ها خیانت نکنید.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. چطور فرقی نیست؟ وکیل مرکز وکلا وکیل … شماست ، وکیل کانون، وکیل مستقل

    البته که اگر اجازه بدهید استقلالی بماند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا