همایش اسکوداویژه

رییس اسکودا: وکلا شاخص معیار عدالت در هر جامعه ای هستند

سخنرانی دکتر جعفر کوشا رییس اسکودا در سی و هفتمین همایش اسکودا در اصفهان

وکلاپرس- رییس اسکودا در افتتاحیه سی و هفتمین همایش اتحادیه سراسری در اصفهان گفت: وکلا شاخص معیار عدالت در هر جامعه ای هستند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا ضمن حضور در افتتاحیه سی و هفتمین همایش اتحادیه سراسری در اصفهان بیان داشت: وکلا شاخص معیار عدالت در هر جامعه ای هستند. زمانی که قاضی رأی می دهد باید مستند، مدلل و موجه باشد و وکیل می بایست در این امر یاری رساننده قاضی باشد.

جامعه وکلا نیاز به اتحاد و انسجام و تعامل با حاکمیت دارد

دکتر کوشا اظهار داشت: جامعه وکلا نیاز به اتحاد و انسجام و تعامل با حاکمیت دارد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران افزود: اولین مدرسه وکلا در آتن تشکیل شد که کشیش ها با تاسیس آن مخالفت نمودند، با این استدلال که وکلا در امور ایشان دخالت می کنند، بعدها به ذات کاری وکلا آگاه شدند و حتی خودشان به کسوت  وکالت درآمدند.

کوشا با بیان اینکه هدف اتحادیه و جایگاه و شأن وکالت باید در جامعه مشخص شود، ادامه داد: بسیاری از وکلا ایثارگر و از خانواده شهدا و خیر هستند و این تقابل قضات با وکالت باید بررسی گردد.

ضرورت دارد بصیرت صنفی داشته باشیم

وی ضمن اظهار این نکته که وکیل چنانچه درست آموزش ببیند در واقع یک هنرمند در احقاق حق و ابطال باطل است، افزود: برخی به دنبال کوچک شمردن نهاد وکالت هستند.

رییس اتحادیه سراسری کانون وکلا گفت: وجود نهاد وکالت به نفع حاکمیت است و ضرورت دارد بصیرت صنفی داشته باشیم. هدف ما احیای حقوق عامه و آزادی های مشروع در جامعه است. ما در راستای صیانت از حقوق عامه، باید در چهارچوب قانون آزادی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

با افرادی که سنگ اندازی و مانع تراشی کنند مقابله می کنیم

کوشا با اعلام اینکه کانون وکلا می بایست در عرصه مالی و بین المللی هم خود را نشان دهد، بیان کرد: اتحادیه امروز سرپا و سربلند است و در چهارچوب قانون عمل می کند. اولین مسئله ما اتحاد و اتفاق در سایه همدلی شکل می گیرد و می بایست در راستای مصالح عالیه گام برداشت و با افرادی که سنگ اندازی و مانع تراشی کنند مقابله می کنیم.

وی اشاره کرد:، ما اگر ایرادی وارد می کنیم بر ما خرده نگیرید، چراکه از دریچه وکالت می بینیم و شما از دریچه قضاوت.

در چهارچوب کانون وکلا ترتیبات نظارتی داریم

رییس اسکودا با اشاره به مسئله خودانتظامی کانون های وکلا افزود: ما خود در چهارچوب کانون وکلا ترتیبات نظارتی داریم و اگر وکیلی تخلف کند باید با وی برخورد شود.

کوشا در خاتمه لازم دانست که وکلا جرات و حق اعتراض داشته باشند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا